اینجا شهردار یافت می‌نشود!

    کد خبر :349724

شورای شهر کرج امروز در حالی با انصراف احمدی‌نژاد از شهرداری کرج موافقت کرد که نه تنها برای گزینه جدید شهرداری به نتیجه نرسید بلکه تصمیم‌گیری در خصوص سرپرست جدید را هم به جلسه غیرعلنی و فوق‌العاده موکول کرد.

به گزارش  ایسنا، جلسه هشتاد و دوم شورای شهر کرج امروز یکشنبه 28 مرداد برگزار شد؛ این جلسه که بدون اعلام دستور قبلی از طرف رئیس برگزار شد تحت تأثیر موضوع عدم احراز صلاحیت گزینه دوم شهرداری پس از استعفای نخستین شهردار شورای پنجم قرار داشت. در ابتدای این جلسه، سارا دشتگرد به احتمال معرفی فرماندار کرج به عنوان گزینه مورد نظر برخی از اعضا واکنش نشان داد و از فرماندار کرج خواست اگر چنین موضوعی صحت دارد برای جلوگیری از شائبه، از مقام خود استعفا کند و سپس وارد روند انتخاب شهردار کرج شود.

دشتگرد نسبت به طرح همکاری همسرش در شورای شهر کرج هم واکنش تندی نشان داد و گفت که در شهرداری از یک نام خانوادگی 150 مورد وجود دارد؛ برادر یکی از اعضا به دنبال حضور در شهرداری است؛ فرزندان یکی دیگر از اعضا در شهرداری حضور دارند و وابستگان یکی از اعضا هم از مدیران دوشغله شهرداری است اما با این وجود نام همسر من مطرح می‌شود.

در ادامه منصور وحیدی، نائب رئیس شورای شهر کرج به بیانات عزیز اکبریان در خصوص لزوم انتخاب سریع شهردار کرج انتقاد کرد و با یادآوری قانون گفت که شهرداری کرج تاوان نفوذ و محافل برخی از مدیران را می‌دهد که شورای شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ لابی‌گری اگرچه در این شهر مرسوم است اما در شهرداری این موضوع دوچندان است.

وحیدی از وزیر کشور خواست تا به موضوع کرج به صورت ویژه ورود کند و در این خصوص اظهار کرد که این به معنای ناتوانی ما در انتخاب شهردار نیست بلکه دخالت‌های بی جا از بیرون چنین وضعیتی را به وجود آورده است.

نائب رئیس شورای شهر از طرح نام فرماندار کرج به عنوان گزینه شهرداری هم انتقاد کرد و افزود: کسی که باید در جایگاه حکمیت باشد خود را نامزد می‌کند؛ این ناشی از چیست؟

فریده بزنی بیرانوند سه نفر در شورای شهر را عامل ایجاد چالش در شورا دانست و گفت: افرادی که هیچ تخصصی ندارند برای شهردار شدن در کرج رایزنی می‌کنند؛ مگر این شهردار شدن چه دارد که این افراد هوس آن را دارند.

وی از سه نفری که به زعم وی عامل مشکلات امروز هستند خواست تا به خود بیایند و به 13 نفره بودن شورا توجه کنند و بدون مشورت با سایر اعضا به دیگران قول شهردار شدن را ندهند.

در ادامه اعضای شورای در خصوص اعلام انصراف محمدرضا احمدی‌نژاد رأی‌گیری کردند و با 10 رأی با این انصراف موافقت شد تا شورای شهر برای چهارمین بار در یکسال اخیر وارد پروسه انتخاب شهردار شود؛ اما پیش از آن اعضای شورا در خصوص ادامه سرپرستی احمدی‌نژاد و یا انتخاب فردی جدید در این جایگاه به بحث پرداختند و البته در این جلسه برای آن به توافق نرسیده و آن را به جلسه غیرعلنی و فوق‌العاده فردا موکول کردند.

رحیم خستو دیگر عضو شورای شهر در واکنش به نطق پیش از دستور برخی اعضا و انتقاد به برگزاری جلسات گروهی و طرح موضوع گروه هشت و پنج ضمن رد این موضوع گفت: چنین چیزی در شأن شورا نیست که گفته شود گروه هشت نفره و پنج نفره شکل گرفته است.

خستو ادامه داد: در ضمن ایرادی ندارد که هر عضو شورای شهر با هر مسئولی گفت و گو کند.

در ادامه اشاره این عضو شورای شهر به ضرب‌المثلی از سعدی که «در این شهر سنگ را بسته و سگ را باز گذاشته‌اند» تعدادی از اعضا را برانگیخت، رئیس شورای شهر خواستار عذرخواهی وی شد و فریده بزنی بیرانوند قصد هم ترک جلسه کرد که با وساطت فرج‌الله ایلیات منصرف شد.

خستو پس از این ماجرا گفت که از این ضرب المثل قصد توهین به کسی را نداشته و ادامه داد: در هر حال به ما می‌خندند که طی یکسال چندین شهردار و سرپرست انتخاب کنیم؛ بنابراین حداقل در این شرایط به چالش انتخاب سرپرست وارد نشویم.

منصور وحیدی با این استدلال مخالفت کرد و گفت: ادامه سرپرستی احمدی‌نژاد به مصلحت نیست چون وی انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارد و شهرداری کرج هم تعطیل شده است.

محمدحسین خلیلی اردکانی هم در ادامه با تأکید بر لزوم هر چه سریعتر انتخاب شهردار از شورا خواست تا وارد روند انتخاب سرپرست جدید نشوند.

استفاده از لیست پیشین برای انتخاب شهردار، اضافه شدن نفرات جدید به لیست و یا عدم استفاده از لیست پیشین موضوع مورد مناقشه دیگری بود که اعضا در مورد آن هم به توافق نرسیدند.

در پایان محمد نبیونی با بیان اینکه باید قبول کنیم در انتخاب شهردار موفق عمل نکرده‌ایم گفت: در جلسه غیررسمی با حضور حداکثری اعضا در خصوص لیست و در جلسه غیرعلنی در مورد سرپرستی و بررسی گزینه‌های مورد نظرتصمیم‌گیری خواهد شد؛ در مورد هیئت رئیسه هم هفته آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید