کره شمالی: ترامپ به تعهدات خود در اجلاس سنگاپور عمل نکرده

    کد خبر :349570

کره شمالی اعلام کرد آمریکا در مذاکرات خلع سلاح اتمی شبه جزیره صادق نیست و در برنامه‌ها و راهبردهایش ابهامات زیادی وجود دارد.

به گزارش بازتاب خبرگزاری کره شمالی روز یکشنبه در گزارشی تحلیلی نوشت: رهیافت‌های خصمانه آمریکا و عمل نکردن دونالد ترامپ رییس جمهوری آن کشور به تعهداتش باعث شده است تا برنامه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره به بن بست برسد.
این گزارش می‌افزاید که رهبران دو کشور توافقاتی در اجلاس سنگاپور در دو ماه گذشته داشتند، اما آمریکا آن‌ها را عملی نکرده است.
خبرگزاری کره شمالی ادامه می‌دهد که بی صداقتی و عمل نکردن آمریکا به تعهداتش، باعث شده است تا شعار غیراتمی شدن کره شمالی به صورت «قابل تایید، برگشت ناپذیر و با راستی آزمایی» معنایش را از دست بدهد.
همزمان رسانه‌های دیگر کره شمالی از جمله روزنامه ‘رودونگ سینمون’ ارگان حزب کار این کشور نیز یک بار دیگر آمریکا را به یکجانبه گرایی و رفتار گنگستری متهم کرده است.
این گزارش‌ها تاکید می‌ورزد که دولت آمریکا با فشار‌ها و چالش‌هایی نیز از داخل برای توقف فرایند صلح در شبه جزیره کره روبروست این افراد فقط بر غیراتمی شدن تاکید می‌ورزند در حالی که اجازه اقدامی از سوی دولت آمریکا نمی‌دهند.
کره شمالی همچنین از آمریکا خواسته است رسما پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ میلادی را اعلام کرده و راه را برای امضای رژیم دایمی صلح باز کند، ولی واشنگتن تاکنون در این مورد حاضر به اقدام نشده است.
واشنگتن خواستار آن است که قبل از هر تدبیری برای صلح دایمی در شبه جزیره کره، کره شمالی تسلیحات هسته‌ای اش را نابود کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید