حجتی: برضرورت ارتقای نظام های بهره برداری در بخش کشاورزی تاکید کرد

    کد خبر :34954

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بهره وری در بخش کشاورزی با ارتقای نظام های بهره برداری و ایجاد زنجیره های تولید باید افزایش یابد.
[حجتی: برضرورت ارتقای نظام های بهره برداری در بخش کشاورزی تاکید کرد]

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی روز یکشنبه در نشست بررسی اجرای طرح جامع رودخانه های مرزی بر لزوم بهره گیری مناسب از اراضی تحت پوشش این طرح تاکید کرد و افزود: با توجه به اجرای شبکه های فرعی،زهکشی و سامانه های نوین آبیاری در طرح جامع رودخانه های مرزی باید با ارتقای نظام های بهره برداری و ایجاد زنجیره های تولید، بهره وری کشاورزی در این مناطق افزایش یابد و بهترین محصولات با راندمان تولید بالا در مناطق اجرای این طرح تولید شود.
وی ایجاد مجتمع های کشت و صنعت مدرن در این مناطق را ضروری عنوان کرد و اظهارداشت: اراضی ملی که طرح جامع رودخانه مرزی در آن اجرا می شود برای بهره وری بیشتر لازم است در قالب سهام های بلوکی به سرمایه گذاران و کارآفرینان بخش خصوصی به صورت اجاره واگذار شود.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: مجتمع های کشت و صنعت با ایجاد زنجیره تولیدات زراعی،باغی و دامی ضمن ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تولید باکیفیت تر، زمینه اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و سایر افراد جامعه را فراهم می کنند و موفقیت آنها می تواند الگویی برای سایر شرکت های سهامی زراعی و تعاونی های تولید باشد.
حجتی با اظهار رضایت و قدردانی از روند و نحوه اجرای طرح جامع رودخانه های مرزی بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای رفع تداخلات ارضی در استان ها و همچنین توجه به اسکان عشایر بویژه در مناطق غرب و شمال غرب کشور تاکید کرد.
بنابراین گزارش، دراین نشست گزارشی از وضعیت طرح جامع رودخانه های مرزی در 10 استان کشور ارائه و اعلام شد که تاکنون برای اجرای این طرح 407 قرارداد منعقد شده و اجرای آن 32 درصد پیشرفت داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید