گلایه حبیب زاده از توقف 50 درصد اتوبوس‌های بی آر تی

    کد خبر :349493

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از توقف 50 درصدی اتوبوس‌های سامانه پنج (بی آر تی) در پارکینگ‌ها گلایه کرد.

به گزارش ایسنا، افشین حبیب زاده صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در صحن شورای شهر تهران با بیان اینکه حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین دغدغه‌های شهر است و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از امکانات موجود نیز همواره جزء وظایف شورا و شهرداری بوده است، گفت: 23 مرداد از سامانه پنج شرکت واحد اتوبوسرانی بازدید کردم و با توجه به کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی مشاهده کردم از تعداد 122 دستگاه اتوبوس این سامانه با دلایل مختلف بیش از 50 درصد اتوبوس‌های این سامانه در توقفگاه متوقف هستند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طبق مشاهداتم تعداد 20 اتوبوس بی آر تی به گفته عوامل سامانه به علت وضعیت خاص جغرافیایی منطقه پنج و فرسودگی قابلیت استفاده ندارند، گفت: با این حال به مدت دو سال زیر برف و باران و آفتاب قرار دارند و این در حالیست که کمبود اتوبوس در خطوط دیگر اتوبوسرانی شهر تهران مشهود است.

وی با بیان اینکه مشاهدات عینی‌ام نشان داد که 29 اتوبوس این سامانه به علت نقص فنی در توقفگاه هستند، گفت: علاوه بر این تعداد 16 اتوبوس نیز در تعمیرگاه بودند و با یک حساب سرانگشتی می‌توان پی برد که عملا 50 درصد اتوبوس‌های این مرکز غیرفعال بودند و این در حالیست که می‌شد جلوی هدررفت این امکانات را گرفت.

حبیب زاده با بیان اینکه تعداد 33 اتوبوس جابه‌جایی کودکان استثنائی و معلولین متعلق به بخش خصوصی، از خرداد ماه و با پایان یافتن سال تحصیلی در توقفگاه‌ها بدون هیچ استفاده‌ای مانده‌اند، گفت: می‌توان از ظرفیت این اتوبوس‌ها در تقویت ناوگان حمل و نقل استفاده کرد که متاسفانه مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه از 1189 اتوبوس تندرو تعداد 552 دستگاه به دلایل مختلف متوقف هستند، گفت: از شهردار تهران می‌خواهم که هر چه زودتر مشکل این اتوبوس‌ها را رفع کند تا بتوانیم کمبود حمل و نقل عمومی را رفع کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید