مخابرات ایران در صدر شکایت های مردمی قرار گرفت

    کد خبر :34939

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان رگولاتوری از بررسی عملکرد دارندگان پروانه شبکه ارتباطات ثابت (FCP) براساس وضعیت رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات ثبت شده از سوی مشترکان در سامانه 195 خبر داد که براین اساس مخابرات ایران با داشتن سه هزار و 144 شکایت در صدر قرار گرفت.
[مخابرات ایران در صدر شکایت های مردمی قرار گرفت]

به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی روز یکشنبه گفت: براساس بررسی های انجام شده از شرکت مخابرات ایران دربازه زمانی سه ماهه آخر پارسال تعداد سه هزار و 144 شکایت در سامانه 195ثبت شده است که از این تعداد سه هزار و 74 مورد آن با 97.77 درصد رسیدگی شده است وتعداد 59 شکایت با 2.06درصد در دست رسیدگی است و تعداد 11شکایت با 0.35 درصد رسیدگی نشده است.
این مقام رگولاتوری ادامه داد: به منظور شفاف‌سازی، ارائه خدمات بهتر، ارتقای سطح کیفیت و پشتیبانی خدمات از سوی دارندگان پروانه و افزایش رضایت مشترکان، از سه ماهه آخر سال 95، تعداد شکایت ها و وضعیت رسیدگی به آنها از سوی دارندگان پروانه در سامانه 195 بررسی شده است.
فلاح جوشقانی افزود: بر این اساس در بازه زمانی سه ماهه آخر سال 95، تعداد 6 هزار و 543 شکایت دربخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ثبت شده است که از این تعداد به 6 هزار و 427 شکایت (بالغ بر 98%) رسیدگی شده و پاسخ لازم به مشترک ارائه شده است.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با بیان این که در سال 96 نیز وضعیت رسیدگی و پاسخگوئی به شکایت دارندگان پروانه به صورت فصلی بررسی و اطلاع ‌رسانی می‌شود، تصریح کرد: براساس بررسی و تحلیل انجام شده شرکتهای حلما گستر خاورمیانه، آریا رسانه تدبیر و لایزر به ترتیب کمترین درصد تعداد شکایت به نسبت تعداد مشترکان را داشته‌اند.
محمود واعظی سکاندار اصلی ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در دولت تدبیر و امید پارسال و هنگام رونمایی ازسامانه ارزیابی کیفی خدمات اپراتوری گفت: آمادگی داریم در صورت اثبات بی کیفیتی خدمت ارایه شده جریمه پرداخت کنیم البته این یک بخش کار است و بخش دیگر، رفع مشکل ها به شکلی است که کیفیت شبکه های زیرساخت و دسترسی به گونه ای باشد که مردم از سرویس های با کیفیت بهره مند شوند .
اکنون کاربران ایرانی خدمات ارتباطی می توانند با مراجعه به سامانه اطلاع رسانی شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در آدرس WWW.TIC.IR و وارد شدن به بخش سامانه اندازه گیری و پایش نسبت به کیفیت خدمتی که دریافت می کنند اطلاع کسب کنند.
سامانه مذکور دارای 3 سنجه jitter, packetloos و latency است.
latency متوسط زمان رفت و برگشت بسته های داده بر حسب میلی ثانیه را می سنجد.
packetloos نرخ گم شدن یا از دست رفتن بسته های داده برحسب درصد را محاسبه می کند .
jitter متوسط نوسان های تاخیر برای بسته های متوالی ارسال شده برحسب میلی ثانیه را براورد می کند.
علاوه براین سامانه ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف کسب رضایت بیشتر مردم اقدام به راه اندازی سامانه ای با نام سامانه 195 برای رسیدگی به شکایت های مردمی کرده است.
سامانه مذکور شکایت ها رسیده از جانب مردم را دسته بندی کرده و برای رسیدگی به دستگاه مربوط ارسال و نتیجه پیگیری را در لحظه به اطلاع کاربر می رساند.
راه اندازی چنین سامانه هایی باعث خواهد شد مردم به سمت کسانی متمایل شوند که بهترین خدمات را با قیمت مناسب در اختیار شان قرار می دهند و ارایه دهندگان خدمت بی کیفیت جایگاهی در میان مردم نداشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید