اردوغان:کسی فکر دست‌اندازی به ترکیه را نداشته باشد/تسلیم نمی‌شویم

    کد خبر :349208

رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به تنش آفرینی های آمریکا علیه کشورش تصریح کرد: کسی فکر دست‌اندازی به ترکیه را نداشته باشد؛ ما تسلیم نمی‌شویم.

به گزارش بازتاب به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه و در جریان ششمین همایش بزرگ حزب حاکم عدالت و توسعه در آنکارا گفت: می‌ دانیم که در صورت وجود ایمان، امکان نیز وجود دارد. ملت ما تا امروز توطئه های زیادی را با ایمان خود نقش برآب کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: اگر چه حزب عدالت و توسعه روی کاغذ از سوی ۶۰ نفر تأسیس شده است؛ اما در اصل مؤسس و صاحب اصلی آن ملت هستند. در مقابل کسانی که با استثمار جهان برای خود رفاه ایجاد کرده اند، سر خم نکرده و نخواهیم کرد.

رجب طیب اردوغان در واکنش به تنش آفرینی های آمریکا علیه کشورش افزود: هیچ قدرتی در زمین نمی‌ تواند در مقابل مردمی که هم هوش و هم شجاعت دارند، مقاومت کند. هیچ کسی فکر دست اندازی به این کشور را به سر خود راه ندهد. ما ملتی هستیم که به صورت جان برکف در مسیر اهداف خود حرکت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در برابر کشورهایی که در ظاهر خود را متحد راهبردی نشان می دهند ولی در هر اقدامی ما را هدف قرار میدهند، تسلیم نشده و نخواهیم شد. برخی می کوشند ترکیه را با فشار اقتصادی، تحریم، نرخ ارز، بهره و تورم تهدید کنند. ما از بازی و توطئه آن‌ ها آگاهی داریم و مبارزه طلبی می کنیم.

این در حالی است که چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه یک مقام ارشد کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، از تشدید تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا در صورت عدم آزادی این کشیش محبوس در ترکیه خبر داد.

مقام ارشد کاخ سفید در این خصوص اعلام کرد که در دیدار و گفتگوی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با «سردار کیلیچ» سفیر ترکیه در آمریکا درباره آزادی «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی «هیچ پیشرفتی حاصل نشده است».

وی در ادامه گفت: دولت آمریکا در قبال این مسأله بسیار قاطع خواهد بود. رئیس‌ جمهوری ۱۰۰ درصد به بازگرداندن کشیش برانسون به خانه و زادگاهش متعهد است و اگر ما در چند روز آینده یا یک هفته آینده، اقداماتی را (از سوی ترکیه) شاهد نباشیم، تدابیر بیشتری اتخاذ خواهیم کرد.

گفتنی است، آمریکا به دنبال عدم آزادی این کشیشِ متهم در ترکیه، تحریم هایی را علیه آنکارا اعلام کرده و این کشور را در شمول اِعمال تعرفه های گمرکی بر محصولات صادراتی از ترکیه به آمریکا قرار داد و با آغاز این جنگ اقتصادی علیه آنکارا، نرخ لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید