رنگ سبز ابتدای هفته تمام نماگرها در غیاب فلزی‌ها

    کد خبر :349165

در دو ساعت ابتدایی شاخص کل با صعود بیش از 400 واحدی به لطف گروه‌های کوچک‌تر بازار به ثبت رسیده است. این در حالی است که دراین رشد، جای نمادهای گروه فلزی-معدنی و نفتی خالی است.

در اولین روز هفته شاهد رشد تمام نماگرهای بازار سهام هستیم. این در حالی است که بلاتکلیفی ادامه‌دار نرخ‌گذاری محصولات فلزی در بورس کالا و همچنین اخبار ضد و نقیض از افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها سبب جاماندن نمادهای با اهمیت این گروه‌ها شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، این بین اما با انتشار اخباری مبنی بر افزایش ۶٫۵ درصدی نرخ اوره جهانی، سبب تقویت قابل توجه نمادهای پتروشیمی از قبیل «خراسان»و «کرمانشا» شد. از سوی دیگر اما عدم رشد متانول جهانی باعث شد تا «زاگرس» در محدوده ۵۳۰۰ تومان نوسان منفی داشته باشد.

از این رو با توجه به عدم انتشار مثبت از سوی گروه‌های مطرح بازار، شاخص کل و شاخص هم وزن به لطف جهش قیمتی نمادهای کوچکتر گروه ساختمانی، سیمانی و خودرویی رشد کرده و سبز رنگ هستند.

در مجموع تا این لحظه شاخص کل با رشد ۵۱۲ واحدی به آستانه کانال ۱۳۱ هزار واحد نزدیک شده است. شاخص هم وزن اما با شتاب بیشتر در حرکت است و با جهش ۲۴۵ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۳۸۱ واحد رسیده است.

همچنین تاکنون ۷۷۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۱۸ میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان ۱۹۰ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس اختصاص داشت.

در این بین «فخاس»، «اخابر»، «رانفور» و «همراه» بیشترین نقش را در مثبت کردن شاخص کل داشته‌اند. از سوی دیگر اما معاملات منفی «فارس» و «فملی» تا حدی از رشد بیشتر شاخص جلوگیری کرده‌اند.

در فرابورس نیز آیفکس با رشد سه واحدی به رقم ۱۵۰۳ واحد رسیده است. در این بازار نیز ۳۷۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۵۶ میلیارد تومان دادوستد شد که از این میزان ۸۲ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشت.

همچنین در بین نماهای فرابورسی نیز «مارون»، «خراسان» و «شپاس» مجموعا چهار واحد ایفکس را تقویت کرده اند. از سوی دیگر اما «ذوب»، «زاگرس» و «شراز» تا حدی از رش بیشتر شاخص فرابورس جلوگیری کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید