حباب قیمت مرغ تا هفته آینده رفع می‌شود

    کد خبر :349150

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: قیمت گوشت مرغ در برخی نقاط شهر تهران عدد بالایی است و به هیچ‌وجه مورد تایید نیست.

کریم ذوالفقاری در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه هر کیلو گوشت مرغ تازه روز پنجشنبه در برخی نقاط شهر تهران ۱۱ هزار و پانصد تومان عرضه شده است افزود: شرکت پشتیبانی امور دام به منظور مدیریت بازار روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن مرغ منجمد و ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن گوشت گرم مرغ را در میدان بهمن بصورت عمده در اختیار توزیع کنندگان قرار می دهد.

به گزارش صداوسیما، وی گفت: گوشت مرغ با قیمت عمده تنظیم بازار از طریق میدان بهمن در اختیار ۳۲ میدان میوه و تره بار قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: اگر این اقدامات برای تنظیم بازار انجام نمی شد قیمت گوشت مرغ قطعا بیشتر بود.

ذوالفقاری افزود: هر کیلو گوشت مرغ منجمد ۶۷۵۰ تومان و مرغ گرم نیز ۸۱۷۵ تومان به صورت عمده در اختیار فروشندگان میادین میوه و تره بار قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: وظیفه جهاد کشاورزی تامین نیاز تمام بازار نیست و فقط با عرضه میزان مشخص و محدودی در صدد وارد آوردن شوک به بازار و تنظیم و مدیریت قیمت ها هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: افزایش قیمت گوشت مرغ با توجه به افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت نهاده‌های ذرت و سویا در بازارهای جهانی تا حدی طبیعی است و فقط با افزایش قیمت ارز افزایش ۳۰ درصدی را تجربه کردیم.

ذوالفقاری افزایش دما و کاهش تولید در مرغداری ها را از دیگر عوامل افزایش قیمت گوشت مرغ در روزهای اخیر دانست و افزود: هم اکنون حدود ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر ماه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود با افزایش تولید و عرضه گوشت مرغ به بازار، قیمت ها از دو هفته آینده کاهش یابد.

وی تاکید کرد: از لحاظ میزان تولید گوشت مرغ هیچ کمبودی نداریم و تولید به اندازه کافی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: سال گذشته قیمت هر کیلو گوشت مرغ در شهر تهران هشت تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان با خوراک وارداتی ارز ۳ هزار تومان بود اما در حال حاضر خوراک طیور با ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی ۳۰ درصد افزایش تامین می شود.

ذوالفقاری افزود: با توجه به این دلایل افزایش قیمت به نسبت سال گذشته طبیعی است اما باید بصورتی مدیریت شود که مصرف‌کننده و تولید‌کننده آسیب نبینند.

وی تاکید کرد: حباب قیمت گوشت مرغ با عرضه این محصول به بازار از بین می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درباره بازار تخم‌مرغ گفت: در آینده نزدیک تمام واحدهای تولید تخم‌مرغ که در پی شیوع آنفلوانزا از تولید خارج شده بودند به چرخه تولید باز خواهند گشت.

ذوالفقاری افزود: واحدهای تعطیل پس از تایید گروه کارشناسان ۵ نفره ممیزی که متشکل از سازمان دامپزشکی، وزارتخانه‌های بهداشت و جهاد کشاورزی است مجوز تولید را دریافت می‌کنند.

وی گفت: ۱۷ درصد از محصولات تخم مرغ کشور در استان تهران تولید می‌شود که با فعالیت مجدد تمام واحدهایی که به علت آنفلوانزا تعطیل شده بودند در آینده نزدیک تولید به شرایط گذشته باز‌می‌گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید