روایت روزنامه رسالت از بخشش ملوکانه احمدی‌نژاد!

    کد خبر :348853

ریچارد فرای که یک قبر از احمدی‌نژاد می‌خواست، یک خانه در سال ۸۹ گرفت و سال ۹۳ هم مرد و جسدش در شهر بوستون آمریکا سوزانده شد. چند مورد از این بذل و بخشش‌های رئیس‌جمهوری در دولت‌های سابق ولاحق وجود دارد که با یا بی مصوبه دولت بدون رعایت قوانین و مقررات موضوعه در قانون محاسبات و قانون تنظیم به عنوان تصمیم نادرست اتخاذ شده است و عملکرد دستگاه‌های نظارتی در مورد اینگونه بده بستان‌های ملوکانه‌ای چه بوده و چیست؟

روزنامه رسالت نوشت: هر گونه استفاده از وجوه و اموال دولتی توسط افراد و اشخاص می‌بایستی وفق قوانین و مقررات موضوعه ازجمله آیین‌نامه اموال دولتی باشد. آیا هست؟ قوانین و مقررات برای استفاده از اموال منقول و غیرمنقول دولت احکام و ضوابطی دارد.

آیا این ضوابط رعایت می‌شود؟ مقنن، ذیحسابان و امینان اموال را در تشکیلات سازمانی دستگاه‌ها پیش‌بینی و برای نظارت بر اموال دولتی تکالیفی را بر عهده آن‌ها گذاشته. آیا به این تکالیف عمل می‌شود؟

توجه و تدقیق در مراتب زیر پاسخی است بر پرسش‌های فوق که مخاطب آن دیوان محاسبات کشور به‌ماهو دستگاهی که ماموریت پاسداری از بیت‌المال را بر عهد دارد و برای انجام این ماموریت همه‌ساله میلیارد‌ها تومان بودجه از خزانه‌دار کل کشور دریافت می‌دارد و در سال ۹۷ هم بودجه‌اش بیش از ۳۷۵ میلیارد تومان است.

۱- در دولت دهم تب باستان‌گرایی و ایرانیت و منشور کوروش‌بازی و داریوش‌گرایی و مکتب ایرانی در حلقه انحرافی بالا رفت. همان تبی که دولت هاشمی و دولت خاتمی هم دچارش بود و با ایران‌شناسان خارجی ازجمله ریچارد فرای که جاسوس CIA بودن آن به گواهی دستگاه‌های ذیربط ازجمله وزارت اطلاعات در دهه ۷۰ تایید شده بود.

۲- ارتباط ریچارد فرای با سرکرده حلقه انحرافی در دولت دهم چنان بالا رفت که وی از دولت تقاضای یک قبر برای دفن شدن در ایران داد و دولت گفت: چرا قبر، به جایش خانه‌ای تاریخی به وسعت هزاران متر را به او داد.

۳- پاسخ رئیس‌جمهور دولت دهم به درخواست ریچارد فرای این بود ما به جای آن یک باب منزل مسکونی در اصفهان به شما می‌دهیم تا هر وقت بخواهید در آنجا زندگی کنید.

۴- روی سخن در این مقال جاسوس بودن یا نبودن ریچارد فرای نیست. روی سخن در این مقال تقابل مکتب ایرانی وی در برابر مکتب اسلام آن هم اسلام ناب محمدی نیست که ملی‌گرایی را تنها پادزهر در مقابل اسلامگرایی می‌دانست هم نیست. پیش‌بینی وی در مورد این که حکومت مذهبی در ایران نیز از بین خواهد رفت، نیست.

بلکه صرفا رعایت قوانین و مقررات رعایت نشده در واگذاری اموال دولتی است.

۵- خانه مسکونی چندهزار متری که احمدی‌نژاد به ریچارد فرای حاتم‌بخشی کرد، به عنوان میراث فرهنگی متعلق به دولت بود یا نبود. اگر متعلق به دولت نبود که دولت حق واگذاری آن را به غیر نداشت. داشت؟

۶- نقل و انتقال، واگذاری، حق بهره‌برداری از اموال منقول دولتی تابع احکام آمره مواد ۱۰۶ تا ۱۲۲ قانون محاسبات عمومی است که در آن هیچ جوازی برای واگذاری حق بهره‌برداری اموال دولتی به اتباع خارجی داده نشده است و واگذاری حق استفاده از اموال دولتی از دستگاهی به دستگاه دیگر مستلزم تصویب هیئت وزیران است.

آیا برای واگذاری حق استفاده از خانه اهدایی رئیس‌جمهور دولت دهم به ریچارد فرای، هیئت وزیران مصوبه‌ای داشته است؟ اگر نداشته، چرا و اگر داشته آیا در اجرای قانون نحوه اجرای اصول ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی عدم مغایرت آن توسط رئیس مجلس وقت اعلام شده است؟

۷- علاوه بر قانون محاسبات عمومی و لزوم رعایت مفاد آن در این واگذاری، در قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت هم واگذاری حق بهره‌برداری از اراضی و اموال منقول دولت مستلزم تصویب هیئت وزیران است

آیا مستند به این ماده مصوبه‌ای از سوی دولت وقت برای واگذاری ملک دولت آن‌هم ملکی که میراث فرهنگی است به ریچارد فرای صادر شده است؟ اگر نشده، چرا و اگر شده آیا از فیلتر تطبیق مصوبات دولت با قانون گذشته است؟

ختم کلام، ریچارد فرای که یک قبر از احمدی‌نژاد می‌خواست، یک خانه در سال ۸۹ گرفت و سال ۹۳ هم مرد و جسدش در شهر بوستون آمریکا سوزانده شد. چند مورد از این بذل و بخشش‌های رئیس‌جمهوری در دولت‌های سابق ولاحق وجود دارد که با یا بی مصویه دولت بدون رعایت قوانین و مقررات موضوعه در قانون محاسبات و قانون تنظیم به عنوان تصمیم نادرست اتخاذ شده است و عملکرد دستگاه‌های نظارتی در مورد اینگونه بده بستان‌های ملوکانه‌ای چه بوده و چیست؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید