ورود تجهیزات جدید مبارزه با قاچاق کالا به به مهمترین گلوگاه بازرسی کانتینرها

با تجهیز ایستگاه بازرسی شهید میرزایی نیروی انتظامی بندر عباس به امکانات جدید مبارزه با قاچاق کالا، عملا امکان نظارت بر کلیه کانتینرهای خروجی از استان هرمزگان فراهم شد.

 ایستگاه بازرسی  شهید میرزایی در مسیر خروجی هرمزگان با همکاری گمرک ایران به امکانات نوین مبارزه با قاچاق کالا  تجهیز شد.

بر این اساس، با مستقرشدن کانکس در محور خروجی بندر عباس به استانهای همجوار  امکاناتِ جدیدی از جمله  تجهیزات کامپیوتری، دستگاه بارکد خوان و دوربین پلاک خوان با دقت خواندن بالا و ثبت کلیه پرونده‌ها برای مبارزه بهینه تر با قاچاق کالا به پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی واگذار شده است.

از سوی دیگر  دسترسی به بارنامه الکترونیکی و کلیات پته خروجی از جمله نوع کالا، تعداد، وزن، نوع بسته بندی کالا، مبدا، مقصد، شماره کانتینر و نوع کانتینر صاحب کالا و سریال پروانه پلاک حامل و همچنین  اطلاعات راننده نام و نام خانوادگی شماره ملی، محل تولد وی از جمله اطلاعاتی است که در راستای تجهیز این پست بازرسی در اختیار نیروی انتظامی هرمزگان قرار گرفته است.

در همین خصوص گفتنی است، ایستگاه بازرسی شهید میرزایی که مهم ترین گلوگاه خروجی استان هرمزگان بوده با دو کاربر فعال در حال ثبت پته‌های خروجی گمرک می‌باشد.

پته‌های خروجی گمرک لنگه توسط ایست بازرسی سفلین و همچنین پته‌های خروجی گمرکات شهید رجایی، باهنر نیز توسط ایست بازرسی کنجی ثبت می‌شود.
ایست بازرسی پل نیز خروجی گمرک قشم مستقر و در حال ثبت پته‌های گمرکی می‌باشد.

در لزوم این اقدام جدید نیروی انتظامی باید به این موضوع اشاره کرد که پیش از این یکی از شیوه‌های اصلی قاچاق کالا استفاده از یک پته برای عبور چندین باره کالاهای مشابه  ثبت شده در پته اولیه بود. حالا با ثبت همه پته‌ها در ایستگاههای بازرسی خروجی هرمزگان عملا این امکان از قاچاقچیان سلب شده است.

از کشفیات  اخیر نیروی انتظامی در گلوگاه شهید میرزایی می‌توان به کشف  چندین تن مواد مخدر و همچنین توقیف 5 دستگاه از 36 دستگاه کانتینر ظروف شیشه‌ای که از اظهار خلاف واقع قفل کمد استفاده می‌شد، اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید