محیط‌های ورزشی باید دور از سیاست باشند

  • ورزشی
  • شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۳۳
    کد خبر :348798

یک آسیب شناس اجتماعی ورزشی با اشاره به اتفاقاتی که در هفته های ابتدایی لیگ هجدهم رقم خورد گفت: هواداران فوتبال باید هوشیار باشند و اجازه حاشیه سازی به سودجویان را ندهند.

مجید ابهری در گفتگو با مهر درباره اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی و سر دادن شعارهای قومیتی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب دست‌هایی در کار بوده‌اند تا بین قومیت‌های مختلف تفرقه افکنی کنند. گاهی در کردستان، زمانی در بلوچستان و گاهی نیز در آذربایجان با توطئه های مختلف قصد نفاق گری بین اقوام ایرانی را داشتند.

وی افزود: خوشبختانه با هوشیاری‌ مردم و رهنمودهای رهبری، وحدت و انسجام جامعه حفظ شده است. در موضوع مسابقه تیم تراکتورسازی نیز عده‌ای قصد داشتند و دارند که برای بدنام سازی مردم شریف آذربایجان دست به حرکات مشکوک بزنند.

ابهری تصریح کرد: درآوردن پرچم کشور همسایه و شعارهایی در جهت تجزیه ایران در دستور کار این افراد قرار داشت و همواره جوانان آذربایجانی نفرت خود را از این گونه حرکات اعلام نموده اند.

این جامعه شناس گفت: تیم تراکتور متعلق به همه ایران و آذربایجان می باشد و نباید بهانه‌ای برای وندال‌ها و هولیگان‌ها ایجاد کند. تخریب، تفرقه افکنی و ایجاد فاصله قومیتی از سوی هر قوم و طبقه‌ای که باشد قابل قبول نبوده و ایران به طور یکپارچه و با وحدت مدافع ارزش های دینی و فرهنگی خود خواهد بود.

وی تأکید کرد: جوانان باید هوشیار باشند تا از احساسات پاک آنها با هدف های تفرقه افکنی، بهره برداری نکنند. رسانه‌ها نیز باید با آگاه سازی و اطلاع رسانی، بین مرزهای ورزش دوستان آذری و قشون بیگانگان، مرزبندی ایجاد کنند و اجازه ندهند مردم انقلابی و وطن دوست آذربایجان با این بهانه ها مورد آزار قرار گیرند.

ابهری با اشاره بر اینکه محیط ورزش پاک است، گفت: محیط‌های ورزشی باید به دور از بهانه‌های سیاسی، پاک و سالم باقی بمانند، اطلاع رسانی، آگاه سازی و شفاف سازیِ نقش گروه‌های تفرقه افکن می تواند بهترین اهرم پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی باشد.

این جامعه شناس خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی، کنترل محیط های ورزشی و لیدرهای طرفداران تیم‌های مختلف، دومین گروه از راهکارهای پیشگیری از تکرار این اتفاقات است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید