شورای امنیت سرمنشأ جنایات سعودی‌ها در یمن است

  • سیاسی
  • جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۳۷
    کد خبر :348499

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اوضاع بحرانی یمن گفت: سرمنشا این جنایات، شورای امنیت سازمان ملل و قدرتهای بزرگی هستند که پشت این جنگ قرار دارند.

به گزارش مهر، سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به تعداد کشته شدگان جنگ یمن اشاره کرد و اظهار داشت: ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از مردم مظلوم یمن در طی سه سال و نیم حملات متجاوزین به شهادت رسیدند که از این تعداد ۱۴۹۱ نفر یعنی ۲۴ درصد کودکان زیر ۱۵ سال بودند.

وی ادامه داد: همچنین بر اثر این جنگ ۱۴ هزار نفر تنها بخاطر فقدان دارو در نتیجه محاصره ظالمانه غربی ها و وابستگان عرب آنها فوت شده اند و همچنین ۲ هزار و ۴۰۰ نفر نیز از طریق بیماری وبا جان سپرده اند، ۸ و نیم میلیون نفر گرفتار قحطی و گرسنگی شده اند؛ به طوری که تنها هر دو روز یکبار قوتی در حد نان برای خوردن دارند و همچنین ۴ میلیون نفر نیز در نتیجه این جنگ آواره شده اند.

این کارشناس مسائل بین المللی خاطرنشان کرد: همچنین ۵۰۰ هزار کارمند یمنی چه در ارتش و چه در ادارات سه سال و نیم حقوقی دریافت نکرده اند و این ملت بواسطه سیاست های استعماری و جنایات آمریکا و عوامل منطقه ای اش در فقر مطلق قرار دارد.

زارعی با بیان اینکه فقط در جنگ حدیده ۳۵۰ هزار نفر آواره شدند، گفت : این جنایات مهندسی و حساب شده است و شورای امنیت سازمان ملل پشت این گرفتاری ها قرار دارد چرا که قطعنامه این شورا به متجاوزان اجازه محاصره زمین،هوا و دریای یمن را می دهد وحتی ملت مظلوم این کشور اجازه ورود دارو و غذا از طریق فرودگاههای حدیده و یا صنعا را ندارد.

وی این جنایات را طی قرن گذشته بی‌سابقه خواند و افزود: سرمنشا این جنایات شورای امنیت سازمان ملل و قدرت‌های بزرگی هستند که پشت این جنگ قرار دارند و امروز فرماندهی آمریکا در جنگ یمن برملا شده است .

این کارشناس مسائل بین المللی به بمباران بیمارستان ها ، اتوبوس کودکان و یا بازار ماهی فروشان یمنی اشاره کرد و گفت : در جریان حمله به اتوبوس کودکان یمنی ۵۲ تن به شهادت رسیدند و این در حالیست که فرمانده متجاوز سعودی که سخنگوی ائتلاف ۱۷ کشور نیز هست ، می گوید ؛ بله کودک بودند اما در دبستان مشق رزم می دیدند تا در آینده به حوثی ها بپیوندند .

این کارشناس مسائل بین المللی، ارتش متجاوزین را جنایتکارانی استخدام شده خواند و تصریح کرد: آنها هزاران سودانی و اتیوپی و کشورهایی از این دست را تحت گرسنگی شدید وادار به مزدوری کردند تا از آنها سرباز بگیرند و این یعنی گرسنگی را وسیله ای برای سربازگیری قرار دادند .

وی یادآور شد : در هفته های گذشته نیز هزاران نفر به طمع و تحت سیاست متجاوزان به حدیده اعزام شده اند که البته از منطقه نیز فرار کردند.

زارعی گفت: سعودی ها ۵۰۰ میلیارد ریال سعودی، هزینه جذب مزدوران کردند و این یعنی از طرفی گرسنگی اعمال می‌کنند و از طرف دیگر پول می‌پاشند تا ملتی را علیه خودش بکار گیرند و هزینه انسانی این فتنه را به گردن ملت طعمه می‌اندازند.

وی به وعده متجاوزان درباره اتمام جنگ در یمن اشاره کرد و افزود: آنها فکر می کردند سه تا چهار هفته جنگ به اتمام می‌رسد، اما امروز سه سال و نیم گذشته و ملت مظلوم یمن که محتاج وعده ای غذاست، متجاوزین را به زانو درآورده است.

زارعی افزود: فکر می کردند می توانند در مدت یک ماه حدیده را به تصرف در آورند و با هزاران نیروی نظامی و تجهیزات فراوان به سواحل حدیده آمدند، اما امروز پس از ۱۳ هفته سواحل یمن در سیطره انصارالله قرار دارد که ارتشی جهانی را با شکستی سنگین و مفتضحانه مواجه کرده است .

این کارشناس مسائل بین المللی ادامه داد : متجاوزان بیش از ۲۰۰ بار فقط از طریق هواپیماهای خود، مردم یمن را مورد حمله قرار داده اند.

زارعی با اشاره به توان دفاعی انصارالله یمن خاطرنشان کرد: امروز انصارالله و ملت یمن در حدی از توانایی قرار دارد که می تواند دریای سرخ را ببندد یا باز کند و اگر اراده کند این دریا، تنگه باب المندب و همچنین خلیج عدن را ناامن می کند و اقیانوس هند را از ناو و نفتکش تهی می کند، اما درواقع انصارالله یمن گذشت کرده تا به دنیا ثابت کند که اگر بر منطقه ای سیطره داشته باشد آن منطقه در امنیت خواهد بود.

وی درخصوص تجهیزات دفاعی انصارالله یمن نیز گفت: آنها امروز پهپادهای پیشرفته ای در اختیار دارند که می تواند ۱۵۰۰ کیلومتر مسیر را طی کنند و به ابوظبی برسد، همچنین تانک های پیشرفته ای در حال ساخت دارند و سیستم دفاعی هوایی آنها نیز فعال می شود و این در حالی است که انصارالله با صراحت می گوید سال ۲۰۱۸ سال تمرکز بر حمله موشکی به عربستان است.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: عربستان، امارات و آمریکا باور نمی کنند که ملت گرسنه و در محاصره ای که از سوی ۱۷ ارتش مورد حمله قرار می گیرد، پیشرفتی اینچنینی داشته باشد و ایران را متهم می کنند که به یمن تجهیزات نظامی ارسال می کند.

زارعی گفت: اگر متجاوزان دریا، هوا و زمین را در محاصره دارند آنوقت چطور ایران قادر است موشکی را که بُرد آن بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر است به یمن منتقل کند؟ اگر راست می گویند که نشان‌دهنده ضعف آنهاست و حاکی از اینکه تهدیدات آنها موثر نیست، ولی آنها دروغ می گویند؛ چرا که نمی توانند باور کنند ملتی با استفاده از تجربه ایران در جنگ تحمیلی و نگاه به انقلاب، ملت ایران و سپاه پاسداران در مواجهه با متجاوزان این تجربه را تکرار کند.

وی با بیان اینکه مقاومت ملت یمن این کشور را به کشوری موثر در تحولات منطقه ای مبدل کرده است، گفت: آقای ترامپ و همراهان بی تجربه و خام آن بدانند؛ شما از پس ملت مظلومی چون یمن بر نیامدید و حتی نتوانستید جنگ حدیده را مدیریت کنید، بنابراین ملتی چون ایران با مردانی سلحشور ، سرزمین و نفوذی گسترده در منطقه و همچنین استحکام درونی و برونی و امکانات و موقعیت هایی اینچنینی در برابر ستمگران به زانو در نخواهد آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید