معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان:

فعالیت درحوزه پزشکی بدون “پیوست‌های پژوهشی” مزیتی ندارد

    کد خبر :348443

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان این که بدون توجه به مسئولیت‌های اجتماعی فرهنگی و بدون “پیوست‌های پژوهشی” فعالیت در حوزه پزشکی مزیتی برای جهاد دانشگاهی ندارد، تاکید کرد: باید به شهروندان نیز اطمینان دهیم در بخش بهداشت و درمان با صرف هزینه‌های متعادل و به‌صرفه می‌توانند از خدمات باکیفیت بهره‌مند باشند.

مهدی ژیان پور با بیان اینکه جهاد بزرگ جهاد دانشگاهی در دهه اخیر «ایستادن به پای پژوهش» است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با سرمایه‌گذاری مالی و اعتباری، ایجاد ساختارهای حرفه‌ای پژوهشی و پرورش و بکارگیری نیروی انسانی متخصص در این حوزه دست به ایثاری استراتژیک زده که از پیامدهای آن می‌توان به تغییر ارزش‌ها اشاره کرد.

وی افزود: اینکه باید پژوهش بخشی از نظام تصمیم‌گیری ما باشد، اینکه می‌توان به پژوهش اعتماد کرد، اینکه پژوهش نیاز به شان، جایگاه و ساختاری پایدار دارد از نتایج این پایداری در نهادهایی چون جهاد دانشگاهی است و می توان از آن پاسخ دریافت کرد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به حوزه فعالیت این معاونت اظهار کرد: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان نیز مانند واحدهای دیگر سراسر کشور، در یک زمینه تخصصی در حال فعالیت است؛ با توجه به سابقه، توان و موقعیت‌مان در شهر، در حوزه علوم انسانی با زمینه مطالعات شهری متمرکز هستیم.

ژیان پور به تاسیس پژوهشکده مطالعات شهری اشاره و خاطرنشان کرد: وعده‌ای که درخصوص تاسیس پژوهشکده مطالعات شهری داده بودیم، در واقع نوعی هدف‌گذاری برای ساختارسازی بود؛ برای این مهم به حداقل سه گروه نیاز داشتیم، این سه گروه ایجاد شده و در حال فعالیت هستند؛ البته شاید راه‌اندازی پژوهشکده مطالعات شهری با فراز و نشیب‌هایی همراه باشد، اما ما پیوسته و آهسته در حال پیمودن مسیر هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه پزشکی در حال ارائه خدمات تخصصی هستیم. واقعیت این است که بدون توجه به مسئولیت‌های اجتماعی فرهنگی و بدون پیوست‌های پژوهشی فعالیت در حوزه پزشکی مزیتی برای جهاد دانشگاهی ندارد.

شهروندان نباید احساس کنند هر چه پول بدهند، آش می‌خورند

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تاکید کرد: رسیدن به مدلی از ارائه خدمات پزشکی مردم‌مدار که حقوق بیماران و مراجعان در اولویت باشد از اهداف ما خواهد بود. رسیدن به این مدل نیازمند کاری جهادی است.

ژیان پور اضافه کرد: ضعف گفتگو و همدلی و تکریم ارباب رجوع، مشکلی جهانی در حوزه پزشکی است که مبتلا به جامعه ما نیز هست. همچنین تعهدات نهادهای عمومی به تمام اقشار جامعه بویژه، اقشار ضعیف، مطرح است.

وی افزود: شهروندان ما نباید در بخش‌های بنیادی و زیستی مثل بخش بهداشت و درمان احساس کنند هر چه پول بدهند آش می‌خورند. باید به شهروندان اطمینان دهیم در این بخش با صرف هزینه‌های متعادل و به صرفه می‌توانند از خدمات باکیفیت بهره‌مند باشند. این مسئولیت اجتماعی ماست.

تعرفه‌های آزمایشگاه جهاد دانشگاهی صددرصد دولتی است

به گزارش ایسنا، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: در آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان موضوع مذکور در حال انجام است. تعرفه‌های انجام آزمایش، در آزمایشگاه جهاد دانشگاهی به صورت دولتی محاسبه می‌شود در حالی که کیفیت خدمات در سطح آزمایشگاه‌های خصوصی شهر و یا حتی بالاتر از آن است.

ژیان پور ادامه داد: به جز آزمایشگاه تشخیص طبی در حوزه درمان در منزل نیز ما قصد داریم تجربه موفق دم (درمان در منزل) در تهران را ادامه دهیم. درمان در منزل، مناسب شهرهای بزرگ مانند تهران، تبریز، مشهد و اصفهان است؛ بنابراین ما در شهرهای زیادی نمی‌توانیم این موضوع را عملیاتی کنیم.

وی افزود: در کلان‌شهرها و برای مقابله با مشکلاتی نظیر ترافیک، تحدید زمان، کاهش آلودگی محیط زیست و همچنین کمک به ایده پزشک خانواده که سال‌ها مغفول مانده است، به خدمات درمان در منزل ورود پیدا کردیم که قرار است در تابستان امسال این مرکز افتتاح شود.

مرکز درمان در منزل یاری‌گر محیط زیست است

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان خاطرنشان کرد: مرکز درمان در منزل می‌تواند بار بزرگی را از دوش اورژانس بردارد؛ بسیاری از مراجعات اورژانس، مراجعات لزوما اورژانسی نیست؛ این دست از مراجعات می‌تواند به مرکز درمان در منزل سپرده شود. ما از طریق مرکز درمان در منزل یاری‌گر حوزه بهداشت و درمان در شهر اصفهان و البته کمک‌یار بسیاری از حوزه‌های دیگر مانند محیط زیست و حمل و نقل و … خواهیم بود.

ژیان پور تاکید کرد: برخی از طرح‌های معاونت پژوهشی واحد اصفهان با هدف اشتغال‌زایی است؛ به عنوان نمونه امسال به همراه دانشگاه اصفهان وارد طرحی شدیم تحت عنوان «توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی» که اولویت‌های اشتغال در مناطق مختلف روستایی استان اصفهان را مشخص می‌کند و اگر مثلا قرار باشد تسهیلاتی برای اشتغال‎زایی اعطا شود، بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده، خواهد بود.

وی افزود: به عنوان نمونه در مرکز درمان در منزل نیز کمک به اشتغال خواهیم کرد؛ یک سری از پزشکان هستند که به هر دلیلی بدون مطب هستند یا پزشکان و پرستارانی وجود دارند که فارغ‌التحصیل شده‌اند و صاحب صلاحیت هستند، اما وارد بازار کار نشده‌اند؛ می‌توان از این افراد در ارائه خدمات پزشکی و مراقبتی در مرکز درمان در منزل استفاده کرد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان اظهار کرد: اگرچه از نظر من جهاد در کلمه “اشتیاق”خلاصه شده؛ اما این اشتیاق باید منزه و منظم باشد. به همین منظور در سال‌های گذشته در معاونت پژوهشی واحد اصفهان تلاش کردیم به مدلی برای تحقق این اشتیاق منزه و منظم برسیم.

ژیان پور ادامه داد: هدفگذاری امسال ما توسعه قابلیت‌های چابکی است؛ پژوهش اگرچه ذاتی بنیادی و کم‌شتاب دارد، اما باید قابلیت پاسخ به تغییرات محیطی را داشته باشد. قصد داریم و باید تمام ویژگی‌های یک سازمان حرفه‌ای در حوزه پژوهش و فناوری را بدست آوریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید