اولین پوستر تاریخ سینما حراج می‌شود

    کد خبر :348428

پوستر اولین نمایش عمومی فیلمی از برادران «لومیر» که به عنوان مخترعین سینما شناخته می‌شوند در یک حراجی به فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، حراجی ساتبی لندن قرار است ۱۶۴ پوستر کمیاب از آثار سینمایی جهان را به فروش بگذارد که در میان آنها پوستر اولین نمایش عمومی ساخته برادران «لومیر» در سال ۱۸۹۵ نیز دیده می‌شود.

این پوستر نشان‌دهنده جمعی از مردم است که درحال رفتن به تماشای اولین نمایش عمومی یک فیلم در تاریخ ۲۸ دسامبر ۱۸۹۵ در شهر پاریس هستند. این صحنه روایتگر یکی از مهم‌ترین لحظات در تاریخ سینماست که آغازگر مهم‌ترین پیشرفت فرهنگی در قرن بیستم میلادی است.

این نمایش عمومی در آن زمان با کمتر از ۳۰ نفر مخاطب برگزار شد در حالی که ۱۰۰ صندلی در محل نمایش فیلم موجود بود. بسیاری از روزنامه‌ها برای پوشش این اتفاق مهم دعوت شده بودند اما ترجیح دادند در این مراسم شرکت نکنند.

این نمایش تاریخی ۲۰ دقیقه‌ای در سالن ایندین در زیرزمین گراند کافه واقع در بلوار کاپوسین پاریس روی داد. یک بوم سفید در انتهای یک اتاق آویزان شده بود و روی آن مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه ساخته برادران «لومیر» از «کارگردان در حال خروج از کارخانه لومیر» تا «ماهیگیری» و «پرش روی پتو» به نمایش گذاشته شد.

همچنین فیلم کوتاهی به عنوان «آبیار آبیاری می‌شود» نیز در اولین نمایش عمومی تاریخ سینما به روی پرده رفت که از آن به عنوان اولین فیلم کمدی تاریخ سینما و شاید اولین فیلم داستانی تاریخ سینما یاد می‌شود.


پوستر اولین نمایش عمومی یک فیلم در تاریخ سینما

گفته می‌شود تماشاگران از دیدن این فیلم‌ها با آمیزه‌ای از احساسات بهت و تردید استقبال کردند و یکی از مخاطبان روایت کرده که یکی از زنان در حین نمایش فیلم از ترس فریاد می‌کشیده است. بعدها صحبت‌هایی درباره این که این فیلم‌ها محصول سحر و جادوست نیز به میان آمد. روزنامه‌های پاریسی به سرعت به ماجرای نمایش فیلم پرداختند و در نهایت در تاریخ اول و دوم ژانویه بیش از دو هزار نفر با پرداخت فرانک به تماشای این تصاویر متحرک نشستند و در فاصله چند ماه سینماهای لومیر در شهرهای عمده بین‌المللی افتتاح شدند.

پوستر اولین نمایش عمومی آثار برادران «لومیر» که توسط «هنری بریسپات» طراحی شده است روز ۲۸ اوت در حراجی آنلاین ساتبی با برآورد قیمت ۴۰ تا ۶۰ هزار پوند به فروش گذاشته می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید