چین: ترکیه توان غلبه بر مشکلات موقت اقتصادی را دارد

    کد خبر :348420

وزارت خارجه چین اعلام کرد که ترکیه می تواند بر مشکلات موقت اقتصادی در این کشور غلبه کند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد: معتقدیم ترکیه از قدرت لازم برای غلبه بر مشکلات موقت اقتصادی برخوردار است.

وزارت خارجه چین در این خصوص افزود: پکن امیدوار است طرف های مرتبط در این مسأله (آمریکا و ترکیه) اختلافات خود را از طریق گفتگو و مذاکره حل و فصل کنند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه چین، پکن از شرکت های دو کشور که در راستای قوانین بازار به همکاری در زمینه پروژه ها مبادرت نمایند، حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه یک مقام ارشد کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، از تشدید تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا در صورت عدم آزادی این کشیش محبوس در ترکیه خبر داد.

مقام ارشد کاخ سفید در این خصوص اعلام کرد که در دیدار و گفتگوی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با «سردار کیلیچ» سفیر ترکیه در آمریکا درباره آزادی «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی «هیچ پیشرفتی حاصل نشده است».

وی در ادامه گفت: دولت آمریکا در قبال این مسأله بسیار قاطع خواهد بود. رئیس‌ جمهوری ۱۰۰ درصد به بازگرداندن کشیش برانسون به خانه و زادگاهش متعهد است و اگر ما در چند روز آینده یا یک هفته آینده، اقداماتی را (از سوی ترکیه) شاهد نباشیم، تدابیر بیشتری اتخاذ خواهیم کرد.

گفتنی است، آمریکا به دنبال عدم آزادی این کشیشِ متهم در ترکیه، تحریم هایی را علیه آنکارا اعلام کرده و این کشور را در شمول اِعمال تعرفه های گمرکی بر محصولات صادراتی از ترکیه به آمریکا قرار داد و با آغاز این جنگ اقتصادی علیه آنکارا، نرخ لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید