حذف ترافیک و کاهش آلودگی با عوارض جدید

    کد خبر :348392

گروهی از کارشناسان دانشگاه کلن و نیویورک برای مدیریت ترافیک طرحی ارائه کردند که براساس آن شهروندان در قبال رانندگی عوارض پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فناوری نیوز، به دلیل اهمیت کاهش آلودگی هوا اقتصاددانان؛ پیتر کرمتون و اکسل اوکنفلز از دانشگاه کلن و ریچارد گدس از دانشگاه کرنل طرحی مفهومی ارائه کردند که در آن رانندگان مجبورند هزینه‌ای برای استفاده از جاده‌ها پرداخت کنند.

محققان معتقدند این روش در پیشگیری از ترافیک و حفاظت از محیط زیست کمک‌کننده خواهد بود. البته میزان این عوارض به نوع خودرو و میزان انتشار گاز اگزوز خودرو بستگی دارد و در نتیجه به بهبود جریان ترافیک و کاهش آلودگی هوا کمک خواهد کرد.

ترافیک نه تنها آزاردهنده و وقت‌گیر است، بلکه هزینه‌های مرتبط با آن نیز بالا است. در آلمان آسیب‌های اقتصادی ناشی از جاده‌های درهم فشرده در سال 2017 حدود 80 میلیارد یورو بود.

اوکنفلز اظهار کرد: در حال حاضر، کاربران جاده‌ای که باعث ترافیک و آلودگی هوا می‌شوند به اندازه دیگر کاربران عوارض پرداخت می‌کنند که این روش غیرمنصفانه است.

کرامتون اظهار کرد: پرداخت چنین عوارضی موجب کاهش ترافیک جاده‌ها خواهد شد و اگر این هزینه با حجم ترافیک و وضعیت جاده در زمان واقعی منطبق باشد در نتیجه افراد مسیر و وسیله نقلیه مناسبی برای جابجایی انتخاب خواهند کرد.

این روش باعث کاهش بار بر روی شریان‌های اصلی ترافیک، بهبود جریان ترافیک و کاهش انتشار CO2 می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید