گوگل کتابخانه یادگیری ماشین TensorFlow 2 را معرفی کرد

    کد خبر :348273

گوگل از کتابخانه‌ی TensorFlow 2 رونمایی کرد. این کتابخانه‌ و فریم‌ورک یادگیری ماشین با تمرکز بر آسان‌سازی استفاده، راه را برای توسعه‌دهندگان جوان هموارتر می‌کند.

اگر کنفرانس‌های اخیر گوگل را ملاحظه کرده باشید، مسلماً نام تِنسِرفلو (TensorFlow) به گوشتان آشنا خواهد آمد. تنسرفلو، کتابخانه‌ و فریم‌ورک یادگیری ماشین است که توسط گوگل توسعه یافته و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا از فناوری‌های نوظهور در ساخته‌هایش بهره ببرند.

در حالی که نسخه‌ی اول این کتابخانه، سال گذشته در دسترس قرار گرفت؛ اما گوگل دست از توسعه‌ی آن برنداشت و اکنون پس از گذشت یک سال، از نسخه‌ی پیش‌نمایش تنسرفلو ۲ رونمایی کرد که اواخر سال جاری در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. متأسفانه در این به‌روزرسانی از API‌های نسخه‌ی اول پشتیبانی نمی‌شود؛ اما به‌لطف تمرکز بر «سهولتِ استفاده»، توسعه‌دهندگان راه سختی برای به‌روزسانی اپلیکیشن‌های خود با نسخه‌ی جدید این کتابخانه نخواهند داشت.

طبق اعلام اهالی مانتین‌ویو، نسخه‌ی جدیدی تِنسِرفلو با پلتفرم‌های بیشتری سازگاری خواهد داشت؛ همچنین برای از API‌های تکراری و منسوخ که در روند یادگیری توسعه‌دهندگان تازه‌وارد خلل ایجاد می‌کرد، از این نسخه حذف شده‌اند. تنسرفلو ۲ بر مبنای محیط Eager Execution توسعه یافته که عیب‌زدایی و استفاده از آن را به‌مراتب راحت‌تر می‌کند.

Google برای توسعه‌دهندگانی که پیش‌تر از نسخه‌ی اول در برنامه‌هایشان استفاده کرده‌اند، ابزار تبدیل را در نظر گرفته که روند ارتقاء کدهای نسخه‌ی اول به API‌های جدید را ساده‌تر می‌کند. در موقعیت‌هایی که هیچ API مشابهی وجود نداشته باشد، گزینه‌ای وجود خواهد داشت که سازگاری با کتابخانه‌ی قدیمی را به ارمغان می‌آورد؛ با این حال، استفاده از این کتابخانه، توسعه‌دهنده را از ویژگی‌های آتی که از طریق آپدیت در دسترس قرار می‌گیرند، بی‌بهره می‌سازد.

به‌نظر می‌رسد که گوگل از مدت‌ها پیش در حال توسعه‌ی این کتابخانه بوده است؛ اما این احتمال وجود دارد که تا زمان انتشار رسمی، تغییراتی بیشتری نیز در آن اعمال شود. گوگل ارائه‌ی بازخورد از سوی توسعه‌دهندگان را بخش مهمی از روند توسعه ی این فریم‌ورک و کتابخانه عنوان کرده و امیدوار است از طریق این نظرات، تنسرفلو ۲ را بیش‌از پیش بهبود ببخشد.

اگر تاکنون در ساخته‌های نرم‌افزاری خود از کتابخانه‌ی تنسرفلو استفاده کرده‌اید، بهتر است برای آشنایی با تغییرات جدید و اعمال آن‌ها در برنامه‌ها و سرویس‌هایتان، هر چه سریع‌تر استفاده از نسخه‌ی جدید را فرا بگیرید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید