صنعت غذایی ایران خودکفاتر از دارو/ لزوم به روز رسانی آیین نامه ها

    کد خبر :348211

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به توسعه قابل توجه صنایع غذایی کشور در سال های اخیر، گفت: صنایع غذایی به نسبت صنایع دارویی خودکفاتر است.

دکتر غلامرضا اصغری در جریان بازدید از دو مجموعه بزرگ صنعت غذایی با تاکید بر لزوم تسهیل روند ارتقاء کیفیت محصولات غذایی عنوان کرد: در این صورت تولید کنندگان می توانند محصولات جدیدی را تولید کنند که قابلیت کمک به سایر صنایع داخلی را نیز دارد.

وی ادامه داد: ما به صنعت داخلی افتخار می کنیم، وسعت صنایع غذایی کشور قابل توجه است و محصولاتی که تولید می شود علاوه بر تامین بازار داخلی، بازار خارجی و صادراتی خوبی کسب کرده اند.

اصغری با اشاره به وضعیت صنایع غذایی در شرایط تحریم، عنوان کرد: آنچه برای ما مهم محسوب می شود، این است که در شرایط ویژه ای که کشور در آن قرار دارد صنایع داخلی در حوزه غذا و دارو از شرایط جدید متاثر نشوند و به تولید خود ادامه دهند تا مردم مطمئن باشند که نیاز کشور در این موارد تامین می شود.

به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه صنایع غذایی به نسبت صنایع دارویی خودکفاتر است، خاطرنشان کرد: قسمت عمده مواد اولیه صنایع غذایی در کشور تهیه می‌شود و خوشبختانه تنوع تولید می تواند همه محصولات مورد نیاز مردم را پوشش دهد، در حالی که در حوزه تولید دارو محدودیت ها بیشتر است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بیشتر مسائل تولیدکنندگان صنایع غذایی در مورد آیین نامه ها و فرآیندهای اداری و نظارتی است، اظهار کرد: برخی از این آیین نامه ها مربوط به گذشته است، در حالی که محصولات جدید با فرایندها و روش های کنترلی جدیدتر تولید می شود؛ بنابراین قوانین و مقررات نیز باید به تناسب نیاز صنایع غذایی به روز شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید