نسخه کلکسیونی رولزرویس سیلور گوست رونمایی شد

  • خودرو
  • جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ۹:۰۰
    کد خبر :348118

رولزرویس برای ادای احترام به نسل اول سیلور گوست، از نسخه کلکسیونی و سفارشی این خودرو با قیمت ۵۸۱ هزار دلار رونمایی کرد.

رولزرویس در اوایل اسفند ماه گذشته، اقدام به پیش نمایش کلکسیون سیلور گوست کرد؛ حالا پس از چند ماه، رولزرویس به طور رسمی این مجموعه کلکسیونی را به نمایش گذاشت. مدل سفارشی رولزرویس سیلور گوست (Rolls-Royce silver Ghost)، تنها به تعداد ۳۵ دستگاه ساخته خواهد شد و به عنوان ادای احترام به اولین نسل سیلور گوست، تولید و عرضه می‌شود.

اولین نسل رولزرویس سیلور گوست در سال ۱۹۰۶ عرضه شد، که به عنوان بهترین خودروی جهان در آغاز قرن بیستم شناخته می‌شود. البته رولزرویس چنین ادعایی نداشت، بلکه مجله اتوکار در سال ۱۹۰۷ چنین لقبی به سیلور گوست داد. رولزرویس سیلور گوست که در واقع 40/50hp نامیده می‌شد، پس از ثبت رکورد استقامت بدون توقف ۲۳۱۲۷ کیلومتری مشهور شد.

به همین دلیل، خودروساز بریتانیایی برای ادای احترام ویژه به آن خودروی رکوردشکن، اقدام به معرفی کلکسیون رولزرویس سیلور گوست با بدنه نقره‌ای رنگ کرده‌اند. این خودرو دارای آرم AX201 است که به پلاک ثبتی نسل اول سیلور گوست اشاره دارد. همچنین جلوپنجره مشبک سیاه رنگ به همراه رینگ‌های پولیش خورده سیلور گوست سفارشی نیز از همان مدل مشهور الهام گرفته‌اند.

جلوپنجره مشبک رولزرویس سیلور گوست، به مجسمه نمادین روح اکستازی مزین شده است. رنگ بدنه بیننده را به یاد مدل 40/50hp می‌اندازد؛ فرایند رنگ‌آمیزی بدنه که با دستان هنرمند متخصصان رولزرویس صورت می‌گیرد، حداقل ۸ ساعت زمان نیاز دارد.

ارتباط بین دو نسل خودروی رولزرویس گوست با ورود به داخل کابین مشخص‌تر می‌شود که در آن شاهد استفاده از چرم سبز جنگلی فوق‌العاده هستیم. عناصر نقره‌ای شامل چتر مشهور رولزرویس روی طرح مدرن این مدل سفارشی تأکید می‌کنند و پلاک مخصوصی هم نصب شده که شماره سریال خودرو از بین ۳۵ مدل تولیدی را نشان می‌دهد؛ این ۳۵ دستگاه رولزرویس گوست در گوودوود بریتانیا ساخته خواهند شد. علاوه بر این، در فضای داخلی از کنسول مرکزی منحصربفرد، جالیوانی، هدفون وای‌فای کلیر (Kleer)، پورت USB و HDMI، آنتن استاندارد 4G LTE و سرویس رادیوی دیجیتال ماهواره‌ای نیز استفاده شده است.

رولزرویس به هر یک از ۳۵ خریدار نسخه سفارشی سیلور گوست، مجموعه کلکسیونی شامل ساعت، عینک آفتابی، جعبه لوازم تزئینی و قلم نیز ارائه خواهد کرد. مجموعه سفارشی و کلکسیونی رولزرویس سیلور گوست در استرالیا با قیمت ۵۸۱,۶۰۶ دلار عرضه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید