آرتا فرانکلین درگذشت

    کد خبر :348025

آرتا فرانکلین خواننده پرآوازه آمریکایی مشهور به «ملکه موسیقی سول» در ۷۶ سالگی درگذشت. او سرطان داشت و در چند وقت اخیر به شدت از عوارض بیماری رنج می‌برد.

موسیقی آمریکا یکی از پرآوازه‌ترین چهره‌های خود را از دست داد. آرتا فرانکلین خواننده برنده ۱۸ جایزه گرمی در ۷۶ سالگی بر اثر عوارض بیماری سرطان چشم از جهان فروبست.

فرانکلین از چهره‌های پرطرفدار موسیقی بود و در طول ۷ دهه فعالیت نامش ۱۷ بار در صدر فهرست پرفروش‌ترین آهنگ‌های بازار موسیقی قرار گرفت.

او از سال ۲۰۱۰ پی برد به سرطان مبتلا است و از یکسال پیش از دنیای موسیقی خداحافظی کرد. او آخرین بار نوامبر گذشته در مراسمی برای کمک به بیماران ایدزی در نیویورک روی صحنه حاضر شده بود.

در بیانیه‌ای که خانواده‌اش برای درگذشت او منتشر کردند، می‌خوانیم: «در یکی از تیره‌ترین لحظات زندگیمان برای توصیف دردی که در قلبمان جاری است قادر به یافتن واژه‌های مناسب نیستیم. ما مادر و اساس خانواده‌مان را از دست دادیم. عشق او به خانواده‌اش مرزی نداشت.»

فرانکلین در ممفیس و در خانواده‌ای اهل موسیقی به دنیا آمد. او از سنین پایین به خواندن روی آورد و به زودی در دهه ۶۰ میلادی به شهرت رسید.

درگذشت فرانکلین با واکنش بسیاری از چهره‌های دنیای موسیقی از التون جان تا پل مک‌کارتنی روبه‌رو شد.

پل مک‌کارتنی ستاره گروه «بیتلز» در این باره نوشت: «بگذارید تا لحظه‌ای را به سپاسگزاری از زندگی زیبای آرتا فرانکلین، ملکه موسیقی سول که سال‌ها الهام‌بخش بسیاری از ما بود، اختصاص دهیم.»

التون جان هم درگذشت فرانکلین را برای آن‌ها که عاشق موسیقی واقعی هستند، ویرانگر توصیف کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید