لوازم گذر از شرایط بحرانی

    کد خبر :348004

مدتی است که کشورمان شرایط خاصی را از نظر مسایل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی پشت سر می گذارد. در حال حاضر شرایط کشورمان متاثر از چند فاکتور و عامل است. یک فاکتور این است که از گذشته عملکرد خوبی در بسیاری از حوزه ها نداشته ایم. موضوع دیگر این است که بعضی از مسایل مندرج در برجام را جدی نگرفتیم و قبل از اینکه سایرین زیر آب برجام را بزنند، خودمان این کار را انجام دادیم.

سومین موضوع شرایط جهانی و انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکاست که مسایلی را برای کشورمان به وجود آورد. مساله چهارم هم نبود عزم جدی برای شرایط خاص است. به عنوان مثال زمانی که زلزله یا سیل می آید، باید آمادگی مواجهه با آن وجود داشته باشد. این در حالی است که ما آمادگی و عزم مقابله با شرایط خاص به وجود آمده را نداشتیم.

در این شرایط علاوه بر اینکه باید مسئولان با همدلی و همراهی اهداف مشترکی را دنبال کنند، باید افکار عمومی هم مدیریت شود و مسئولان باید مردم را متوجه یک سری موضوعات کنند. به عنوان مثال در زمان جنگ ایران و عراق مردم متوجه شدند که باید جلوی تجاوزی که به کشورمان شده بود بایستند و به همین دلیل حتی مایحتاج و غذای خانه های خود را در اختیار جبهه ها قرار دادند و همه در مقابل تجاوز ایستادند. بنابراین در این میان نظر مردم مهم است و باید به سمت آرای مردم برویم و به سمت این برویم که اجماع عمومی مردم را داشته باشیم.

در مجموع به نظر می رسد با کمی تدبیر و درایت بتوانیم از شرایط خاصی که در آن قرار گرفته ایم، خارج شویم. البته مشروط بر آنکه به علم اقتصاد و نظرات کارشناسان خبره و دلسوز اتکا کنیم و بین مسئولان و سران سه قوه، همدلی و هماهنگی لازم برای پیشبرد امور وجود داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید