نقشه جدید جان بولتون برای ایران

    کد خبر :347912

مشاور امنیت ملی آمریکا هفته آینده در ژنو با همتای روسی خود دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله ایران رایزنی خواهد کرد.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است در دیدار هفته آینده خود با نیکلای پاتروشف، مشاور امنیت ملی روسیه با او درباره معاهده‌های کنترل تسلیحاتی و آنچه «نقش ایران در سوریه» خوانده شده، رایزنی کند.

خبرگزاری رویترز نوشته این دیدار در ادامه نشستی است که ترامپ ماه جولای در هلسینکی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برگزار کرد.

ترامپ در نشست هلسینکی بدون حضور مقام‌های دیگر با پوتین دیدار کرد و بعد از آن در یک نشست خبری با او حاضر شد. عملکرد ترامپ در این نشست خبری و حمایت او از موضع روسیه درباره عدم دخالت در انتخابات 2016 با انتقادهای شدید در آمریکا همراه شد. ترامپ بعدا از مواضعی که در این نشست خبری گرفته بود عقب‌نشینی کرد.

کاخ سفید هنوز جزئیاتی از آنچه در دیدار میان ترامپ و پوتین گذشته منتشر نکرده، اما یک مقام دولت ترامپ ادعاهایی را در این باره مطرح کرده است.

به نوشته رویترز، جنگ سوریه و نقش ایران در این کشور و همچنین اوضاع بشردوستانه سوریه اصلی‌ترین موضوع گفت‌وگوی میان ترامپ و پوتین بوده است.

مقام دولت ترامپ مدعی شده که پوتین و ترامپ بر سر این اصل که ایرانی‌ها باید از سوریه خارج شوند توافق داشتند اما روسیه محقق کردن این هدف را دشوار تلقی کرده است.

مقام آمریکایی در حالی این ادعا را مطرح کرده که مقام‌های دولت پوتین بعد از نشست هلسینکی از حضور ایران در سوریه طرفداری کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید