شرط ترکیه برای مذاکره با آمریکا

    کد خبر :347828

وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی شرط آنکارا برای مذاکره با آمریکا را اعلام کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از دیلی صباح، «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، کشورش آماده است تا بدون تهدید در خصوص مسائل کنونی با آمریکا مذاکره کند.

این در حالی است که در واکنش به اقدام روز گذشته ترکیه در اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی از آمریکا، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: تعرفه‌های تازه ترکیه قطعا پیشمانی به بار می‌آورند و گامی هستند در مسیر غلط. تحریم‌های ایالات متحده علیه ترکیه به دلیل منافع امنیت ملی (ما) وضع شدند اما تحریم‌های ترکیه از روی تلافی‌جویی است.

ترکیه روز گذشته در واکنش به تحریم های آمریکا، تعرفه ۲۲ قلم کالای وارداتی از ترکیه را دو برابر کرده و آن را به ۵۳۳ میلیون دلار رساند.

در این میانن حصر خانگی اندرو برانسون، مبلغ مسیحی اهل ایالات متحده در ترکیه تنش‌ها در روابط این عضو پیمان ناتو را افزایش داده است.

سخنگوی کاخ سفید در این زمینه گفت:‌ ترکیه و رئیس‌جمهور اردوغان رفتار بسیار بدی با کشیش برانسون داشته‌اند. اگر ترکیه آقای برانسون را آزاد می‌کرد آنوقت ایالات متحده (امکان) برداشتن تحریم‌ها را در نظر می‌گرفت.

دولت ترامپ که ترکیه را تهدید کرده بود که در صورت آزاد نکردن اندرو برانسون، مبلغ آمریکایی این کشور را تحریم خواهد کرد سرانجام هفته پیش به تهدید خود جامه عمل پوشانید و مالیات گمرکی واردات فولاد و آلومینیوم ترکیه را دو برابر کرد، اقدامی که به افت چشمگیر ارزش لیر ترکیه انجامید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید