قائم مقام کمیته امداد اعلام کرد

تحقق ۲۰ درصد اشتغال کشور توسط کمیته امداد

    کد خبر :347763

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: کمیته امداد در انجام وظایف و تکالیف خود افزون بر ۲۰ درصد اشتغال کشور را انجام داده و شاخص‌های سال ۹۵ و ۹۶ موید همین مطلب است.

برقعی ظهر پنجشنبه ۲۵ مرداد در جشن خودکفایی و توانمندی کارآفرینان و مجریان طرح های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان، اظهار کرد: برگزاری چنین جشنهایی نشان میدهد که مشکلات و سختیها در برابر عزم و اراده انسانها سرتعظیم فرود می آورد. برگزاری چنین جلساتی برای ما و خدمتگزاران کمیته امداد و بقیه مسئولان کشور پر از درس است.

وی عنوان کرد: فرابگیریم که ارادههای متبلور شده و غلبه یافته بر آسیبهای و مشکلات درونی، مشکلات اجتماعی و خانوادههای در معرض آسیب، همه قابل علاج خواهند بود اگر در کار اراده و تلاش وجود داشته باشد.

برقعی گریزی به آمار و گزارشات مسئولان درباره اشتغال زایی در همدان زد و اظهار کرد: ایجاد ۳۸۱۵ شغل در همدان نشان از آن است که اگر اراده تزلزل ناپذیر برای مقابله با مشکل اشتغال باشد، با چنین سرانهای قابل معالجه خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر افزایش تولید داخلی ضرورتی انکارناپذیر بوده و اگر بیکاری اصلیترین صورت مساله کشور باشد، این اتفاقی که امروز در همدان رخ داده، نشان می دهد که امکان غلبه بر مشکل بزرگ وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: کمیته امداد دستگاه اصلی ایجاد شغل در کشور نیست اما با تعریف صورت مساله برای توانمندی خانواده بزرگ خود، احساس تکلیف کرده و اشتغالزایی کرده است.

قائم مقام کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: بنا به فرموده استاندار همدان افزون بر ۱۹ هزار عنوان شغل در این استان ایجاد شده که از این تعداد، ۳۸۰۰ شغل توسط کمیته امداد محقق شده و این معادل ۲۰ درصد مشاغل ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: اگر سازمان و نهادی که مسئولیت اصلی در حوزه اشتغال ندارد، بتواند با اراده مردم ۲۰ درصد اشتغال کشور را ایجاد کند، پس مشکل اشتغال قابل حل خواهد بود.

برقعی تحقق این میزان اشتغال را حاصل تلاش و حمایتهای دسته جمعی کارکنان و دستگاههای زیربط عنوان و اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان پیگیر امور و استاندار، فرماندار، نماینده های مجلس، بانک ها و فنی و حرفه ای به عنوان همکاران مشارکت کننده در این امر هستند.

وی بااشاره به برنامه ششم امداد، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در عرصه مشارکتهای مردمی در دستور کار ما قرار دارد این است که در سالهای باقیمانده طرح ششم امداد، ساماندهی و فعال کردن خیرین اشتغال در استانها است.

قائم مقام کمیته امداد کشور تاکید کرد: خیرین باید بدانند که ایجاد بسترهای لازم و کافی برای ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد همانند تهیه جهیزیه و سایر خدمات است.

وی یادآو شد: استان همدان به لحاظ داشتن خیرین خوشنام جزء مستعدترین استانها برای ایجاد ظرفیت ورود خیرین در حوزه اشتغال است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید