رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

تغییر اقلیم، محیط زیست کشور را تهدید می‌کند/ سازمانهای مردم نهاد فتیله‌ها را بالا بکشند

    کد خبر :347757

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تغییر اقلیم از تهدیدات بزرگ زیست محیطی است.

دکتر عیسی کلانتری امروز در تماس تلفنی در نهمین نشست تشکل های زیست محیطی کشور که هم اکنون در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در حال برگزاری است، گفت: شعار ما این است که همه ۸۰ میلیون نفر ایرانی می‌توانند محیط بان باشند و نقش تشکل‌های زیست محیطی در تحقق این امر موثر است.

وی افزود: اتفاقاتی در گذشته موجب شده بود که فعالیت تشکل های مردم نهاد کمی کم رنگ شود و من تقاضا دارم،سازمانهای مردم نهاد مجددا فتیله‌ها را بالا بکشند.

کلانتری با بیان اینکه اغلب تشکل‌های مردم نهاد در حمایت از حیات وحش فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با فعالیت این عزیزان حمایت و توجه مردم در حمایت از حیوانات افزایش یافته است، اما لازم است بدانیم، خطری که محیط زیست انسانی را تهدید می کند از خطرات حیات وحش بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه شاهد هستیم روستاییان گونه های ارزشمند نظیر پلنگ‌ها را که برای غذا به حیواناتشان حمله می کنند را دیگر نمی کشند، افزود: این ارتقاء فرهنگ طبیعت دوستی و حفظ محیط زیست حاصل تلاش همکاران محیط زیستی و تشکل های زیست محیطی است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: ریاست جمهوری برنامه های پرهزینه و بلندمدت برای حفاظت از محیط زیست در برنامه دارند که یکی از آنها خارج کردن ۲۰۰هزار دستگاه خودروی فرسوده در حال تردد در راههای کشور است. ضمن اینکه در حفاظت از آب کشور از این پس صنایعی مانند صنایع فولاد فقط در اراضی نزدیک به سواحل با رعایت ملاحظات زیست محیطی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: پرداخت غرامت به دامداران در اثر خسارت هایی که به دامهایشان توسط پلنگ وارد می شود از دیگر اقداماتی است که در حفاظت از حیات وحش کشور انجام شده است.

کلانتری تصریح کرد: از تهدیدات بزرگ زیست محیطی تغییر اقلیم در کشور است که هم به طبیعت و هم بر انسان تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به راه اندازی پالایشگاه خلیج فارس با ابراز امیدواری در کاهش آلودگی بنزین در کشور خاطر نشان کرد: خوشبختانه آلودگی نفت و گاز در کشور کم شده است و برای کاهش بیشتر به ایجاد کریدورها نیازمندیم.

به گزارش ایسنا، کلانتری تصریح کرد: همت مردم در حفاظت از محیط زیست موثر است و مردم باید با تردد کمتر با وسایل نقلیه شخصی همکاری های گسترده‌تری می توانند داشته باشند.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه استقلال تشکل ها نباید از بین برود و ضمن اینکه نقص‌ها گفته می شود حتما راهکارها نیز پیشنهاد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید