دادستان کل کشور: دادگاه مفسدان اقتصادی علنی برگزار می‌شود

    کد خبر :347746

حجت الاسلام منتظری گفت:دادگاه مفسدان اقتصادی به صورت علنی برگزار و از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری،دادستان کل کشور در پايان کميسيون سياسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری در قم گفت: دادگاه مفسدان اقتصادی علاوه بر علنی بودن پس از فيلمبرداری از شبکه های مختلف صدا و سيما پخش خواهد شد.

وی از تشکيل پرونده های متعددی برای دانه درشت ها و عاملان فساد اقتصادی در موضوع ارز، سکه، طلا و خودرو خبر داد و افزود: با توجه به گستردگی اين پرونده ها رسيدگی به اين جرائم زمان بر خواهد بود اما به اين معنا نيست که از حق قانونی خود کوتاه بياييم.

دادستان کل کشور با اشاره به اينکه شعبه های ويژه و قضات مجرب و کاردان در سطح کشور برای رسيدگی به پرونده های فاسدان اقتصادی در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه رياست قوه قضائيه بر سرعت و اتقان تاکيد داشتند، دستگاه قضايی با رعايت اين دو اصل به اين پرونده ها رسيدگی خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمين منتظری به ملت ايران اطمينان داد که قوه قضائيه با اجازه ای که رهبری صادر فرمودند با هجمه سنگين تری عليه اخلال گران اقتصادی وارد صحنه شده است و اين مبارزه را تا ريشه کنی فساد ادامه خواهد داد.

وی به منفعت طلبان و سودجويان اقتصادی هشدار داد که دست درازی آنها به اموال مردم و بيت المال با پاسخ قاطع دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

نائب رئيس کميسيون سياسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری هم در پايان اين جلسه گفت: مجلس خبرگان بر اساس تاکيدات مقام معظم رهبری حق مطالبه گری دارد و در هر مقطع به اقتضائات کشور مسئولين مربوطه را برای پاسخ گويی به اين کميسيون دعوت خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمين حسينی شاهرودی افزود: در کميسيون امروز دادستان کل کشور به دغدغه های نمايندگان که برگرفته از مطالبات مردمی است در موضوع برخورد با موضوع مفاسد اقتصادی و فضای مجازی پاسخ داد.

وی يادآور شد مجلس خبرگان با برگزاری اين نشست ها به دنبال ارائه ی راهکارهايی است که مشکلات و دغدغه های مردم را کاهش دهد و درواقع بازوی حمايتی برای نهادهای تصميم گير باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید