سفر مقام آمریکایی به آسیا برای جلب حمایت از تحریم‌ها علیه ایران

    کد خبر :347609

یک روزنامه ژاپنی از سفر معاون وزیر خزانه داری آمریکا به کشورهای آسیای جنوب شرقی برای جلب حمایت از تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از کیودو، «مارشال بیلینگزلی» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، به آسیا سفر کرده تا کشورهای آسیای جنوب شرقی را با تحریم های واشنگتن علیه ایران همراه کند. وی هم اکنون در سنگاپور حضور دارد.

وی گفت که هدف از سفرش به سنگاپور «همکاری با بانک‌های آن کشور و بخش اقتصادی منطقه است تا دریابد ایران چگونه عمل می‌کند و باید مراقب چه بود».

وی اما علی‌رغم آنکه سنگاپور به یک مرکز سرمایه‌گذاری نفتی در جهان تبدیل شده است، تاکید کرد که آمریکا درخواست خاصی از دولت سنگاپور در رابطه با نفت ایران ندارد.

بیلینگزلی در اظهاراتی گفت: از کشورهای آسیایی می‌خواهیم که مراقب تحریم‌های ایران باشند. حرف ما به این معنا نیست که به کشورهای دیگر دیکته کنیم که چکار بکنند و چه کار نکنند، بلکه ما به صراحت می‌گوییم که شرکت‌ها باید از تصمیمی که می‌گیرند آگاه باشند چرا که اگر انتخاب آنها تجارت با حکومت ایران در حیطه‌های ممنوعه باشد، آن وقت دیگر نمی‌توانند با ایالات متحده یا در نظام مالی ایالات متحده تجارت کنند».

وی افزود: ما انتظار همکاری گسترده و حمایت شدید از اقدامات‌مان داریم.

بیلینگزلی پیشتر از اندونزی و مالزی دیدار کرده بود و پس از سنگاپور نیز عازم فیلیپین و تایلند خواهد شد. او مسئولیت هیاتی از مقامات وزارت خزانه‌داری و خارجه آمریکا را بر عهده دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید