اسپیکرهای هوشمند در سال ۲۰۱۹ درآمدی ۱.۶ میلیارد دلاری را نصیب آمریکا می‌کنند

    کد خبر :347593

براساس آخرین گزارش‌ها، اسپیکرهای هوشمند در سال ۲۰۱۹ میلادی، ارزشی حدود ۱.۶ میلیارد دلار به بازار فناوری امریکا اضافه خواهند کرد.

انتظار می‌رود اسپیکرهای هوشمند، در سال آینده‌ی میلادی به صنعت فناوری در ایالات متحده مبلغی حدود ۱.۶ میلیارد دلار اضافه کند. این رقم در حالی مطرح می‌شود که محصولات مربوط به اتوماسیون خانگی، رقمی حدود ۱.۷ میلیارد دلار به صنعت فناوری ایالات متحده اضافه خواهد کرد.

لذا سال آینده‌ی میلادی شاهد رشد و شکوفایی محصولات هوشمند در صنعت امریکا خواهیم بود. گروه آماری NPD نیز رشد ۵۰ درصدی بازار اسپیکرهای هوشمند را در سال پیش‌بینی کرده است. البته آمار ارائه‌شده در این گزارش هم‌راستا با پیش‌بینی سایر تحلیل‌گران بازار است؛‌ و با وجودی که ارقام بزرگی محسوب می‌شود ولی دور از انتظار و غیرممکن هم نیست.

استفان بیکر،‌ مدیرعامل گروه آماری NPD و مشاور صنعتی این گروه گفت:طی دو سال آینده، خانواده‌های جديد بسیاری به جمع مصرف‌کنندگان محصولات هوشمند اضافه خواهند شد. انتظار می‌رود میزان استفاده از اسپیکرهای هوشمند بیش از پیش رونق پیدا کند و از طرف خانواده‌ها مورد استقبال بیشتری قرار گیرد. چنین شرایطی فرصتی جدید برای فروش بیشتر محصولات هوشمند فراهم می‌کند. اگر بستر مناسبی برای استفاده از محصولات هوشمند در خانه‌های هوشمند طراحی شود؛ بی‌شک فروش این محصولات بیشتر مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت؛ و شاهد رشد روزافزون محصولات هوشمند در خانه‌های هوشمند خواهیم بود.

آنچه استفان بیکر مطرح می‌کند به سایر گزارش‌هایی که اخیرا در این مورد منتشر‌ شده، بسیار نزدیک است. در حال حاضر بیشتر افرادی که اسپیکر هوشمند خریداری کرده‌اند، از محصولات خود به‌طور کامل و برای انجام وظایف و مسئولیت‌های تعریف‌شده‌ی دستگاه استفاده نمی‌کنند. با کمی دقت متوجه می‌شویم که اسپیکرهای هوشمند بیشتر برای پخش موسیقی یا به‌عنوان دستیار هوشمند شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، کاربر سوالات ساده‌ای مثل اینکه هوا چطور است یا سوالاتی از این دست را از اسپیکر هوشمند می‌پرسد. درحالی‌که اسپیکرهای هوشمند با قابلیت‌های بیشتری برای کنترل وسایل خانه‌های هوشمند طراحی و تولید شده‌اند و در حال حاضر از همه‌ی قابلیت‌های آن‌ها به‌صورت کامل استفاده نمی‌شود. قطعا با بسترسازی مناسب، امکان استفاده از سایر قابلیت‌های اسپیکرهای هوشمند برای کاربران فراهم خواهد شد؛ و در این صورت شاهد استقبال بیشتر کاربران و فروش بیشتر این محصولات هوشمند برای خانه‌های هوشمند خواهیم بود.

اتوماسیون منازل و محصولات مرتبط با خانه‌های هوشمند، در حال توسعه هستند و این روزها شاهد رشد روزافزون محصولات و فناوری‌های مرتبط با آن هستیم. استفاده از ترموستات هوشمند قطعا بسیار ساده‌تر و راحت‌تر از سیستم‌های سنتی قدیمی است. اینکه کاربران بتوانند با گوگل اسیستنت، میزان روشنایی خانه را تنظیم کنند، چراغ‌ها را روشن یا خاموش کرده و فرمان‌های صوتی لازم را به سایر لوازم هوشمند خانه بدهند، قطعا می‌تواند راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم کند. وقتی با دقت نگاه کنیم، می‌بینیم با توجه به رشد فناوری‌های خانه‌ هوشمند، ۱.۷ میلیارد دلاری مطرح‌شده برای سال ۲۰۱۷ در بازار امریکا خیلی هم عدد بی‌ربطی نیست و شاید حتی بتوان به اعداد بزرگ‌تری هم فکر کرد.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید