ساعات درسی پایه های چهارم تا نهم کاهش می یابد

    کد خبر :347307

وزیر آموزش و پرورش گفت: از آغاز سال تحصیلی جدید ساعات درسی دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه 2 ساعت در هفته کاهش می یابد.

سید محمد بطحایی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش گناباد در این شهرستان خراسان رضوی افزود: ساعات کاهش یافته از درس به فعالیتهای فوق برنامه و آشنایی دانش آموزان با ظرفیتهای هر منطقه اختصاص می یابد.

وی اظهار داشت: لایحه نظام رتبه بندی معلمان نیز آماده شده و اواخر هفته آینده به دولت ارائه می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورت تصویب این لایحه مسیر شایسته سالاری در آموزش و پرورش هموار شده و با پرداخت حقوق متناسب با رتبه، بهره وری در این بخش افزایش می یابد. بطحایی ارتقای جایگاه و منزلت آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین را مهمترین رویکرد دولت دانست و افزود: این سند از تمام الزامات برای دستیبابی به هدف مزبور برخوردار است و باید با رفع موانع و مشکلات و هموار کردن مسیر، این بخش به جایگاه واقعی خود دست یابد.

وی اظهار داشت: در این راستا مدیریت مدارس مورد توجه قرار دارد و اختیارات ابتکاری مدیران برای کاهش مشکلات افزایش می یابد.

بطحایی گفت: آموزش و پرورش متناسب با پیشینه و ظرفیتهای غنی فرهنگی و اجتماعی نقاط مختلف کشور اعتلا نیافته و تا دستیابی به افق مورد نظر فاصله بسیار دارد. وی ادامه داد: آموزش و پرورش هنوز با کمبود بسیار امکانات و تجهیزات مواجه است و معلمان به عنوان رکن مهم تعلیم و تربیت کشور با تنگناهای معیشتی دست به گریبان هستند.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش افزود: مدارس باید به محلی برای زندگی اجتماعی دانش آموزان تبدیل شود و آنان با حضور در مدارس انرژی مضاعف بگیرند و یادگیری نوعی شادی و نشاط در دانش آموزان ایجاد کند. بطحایی اظهار داشت: آزمون های مستمر و سیطره مطلق آموزش در دوره ابتدایی باید کاهش یابد و دانش آموزان این مقطع در کنار تحصیل به فعالیتهای فوق برنامه و گروهی بیشتر بپردازند.

وی گفت: تا زمانی که معلمان با مشکلات معیشتی مواجه بوده و برای امرار معاش خود مجبور به داشتن شغل دوم باشند، دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دشوار است. وزیر آموزش و پرورش افزود: دولت دوازدهم تلاش می کند با کاهش این تنگناها و موانع به اهداف سند تحول بنیادین دست یابیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید