استفاده از دستگاه‌های هواوی و ZTE برای کارکنان دولتی آمریکا ممنوع شد

    کد خبر :346899

ایالات متحده آمریکا در پی امضای قانون دفاع ملی آمریکا توسط دونالد ترامپ، استفاده از دستگاه‌های دو شرکت هواوی و زد‌تی‌ای را برای کارکنانش ممنوع کرده است.

کارمندان، پیمانکاران و آزانس‌های دولت آمریکا به‌سبب تصویب قانون دفاع ملی این کشور توسط رئیس‌جمهور، موظف‌اند بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی خود را که متعلق به شرکت‌های Huawei و ZTE است، با دستگاه‌های جدیدی جایگزین کنند. دونالد ترامپ به‌تازگی قانون «دفاع ملی آمریکا» را امضا کرده؛ قانونی که در بخشی از آن به‌صراحت اعلام شده که استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزاتی که سازنده‌ی آن‌ها هواوی، زد‌تی‌ای و چند شرکت چینیِ دیگر است و توانایی مسیریابی یا ذخیره‌ی داده‌های کاربر را دارند، برای کارکنان دولتی ممنوع است. البته گفته شده که پیمانکاران دولتی آمریکا می‌توانند از محصولاتی که متعلق به این دو شرکت هستند و به داده‌های کاربر دسترسی ندارند، استفاده کنند.

درحالی که به‌سبب این قانون جدید، هر دو شرکت هواوی و زد‌تی‌ای بعضی از کاربران خود را از دست می‌دهند، اما شرایط موجود برای ZTE اندکی بدتر است. مجلس سنای آمریکا اخیرا به بازگرداندن قانونی که طی آن، زد‌تی‌ای از کار با تولیدکنندگان آمریکایی منع می‌شود، رأی مثبت داده است. این موضوع می‌تواند ضربه‌ی مهلکی بر پیکره‌ی این غول دنیای فناوری باشد. از طرفی، مجلس نمایندگان آمریکا نسخه‌ای خاص را از قانون دفاع ملی منتشر کرد که در آن، بند مربوط به بازگردانی این قانون تحریم برای زدتی‌ای حذف شده بود.

دولت ایالات متحده آمریکا، شرکت‌های هواوی و زد‌تی‌ای را جزو تهدیدات امنیتی در نظر گرفته و ظاهرا مدت‌ها است که فعالیت‌های آن‌ها را زیر نظر دارد. کنگره‌ی آمریکا پیشتر در سال ۲۰۱۲ نتایج تحقیقات ۱۱ ماهه‌ی خود روی این شرکت‌ها را منتشر کرده بود؛ در گزارشِ منتشرشده، محققان آمریکایی اعلام کردند که دو شرکت یادشده نتوانسته‌اند چگونگی ارتباط خود را با دولت چین توضیح دهند. اوایل ۲۰۱۸ بود که پنتاگون، گوشی‌های هوشمند این دو شرکت چینی را به‌علت برخی نگرانی‌های امنیتی از خرده‌فروشی‌های نظامی‌محور جمع‌آوری کرد. اخیرا نیز کمیته‌ی ملی حزب دموکرات آمریکا به نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد که به کارکنانشان اجازه‌ی استفاده از دستگاه‌های هواوی و زدتی‌ای را ندهند؛ خصوصا بعد از آنچه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید