سی ان ان: روی تحریم‌ها برای آوردن تهران پای میز مذاکره حساب باز نکنید

    کد خبر :346744

برگزاری «سی ان ان» بامداد چهارشنبه در گزارشی با یادآوری کارساز نبودن تحریم‌‎ها علیه ایران نوشت: روی تحریم‌ها برای آوردن تهران پای میز مذاکره حساب باز نکنید؛ بیل کلینتون 20 سال پیش این مسیر را رفته بود.
این رسانه می‌نویسد: به نظر می‌رسد افزایش فشار تحریم‌ها بود که نقشی در سوق دادن کره شمالی به دیدار با «دونالد ترامپ» بازی کرد. گرچه هنوز هیچ نشانی از آمادگی «کیم جونگ اون» برای خلع سلاح دیده نمی‌شود. ایران اما موضوع متفاوتی است و در این زمینه، تاریخ راهگشای ماست.
گزارش می افزاید: مدرک ناکارآمد بودن تحریم‌ها در مجموعه بزرگی از کابل‌های سیاسی بین‌المللی، ایمیل‌ها و یادداشت‌های دیپلماتیکی که از طبقه‌بندی خارج شده، هویدا است.
نویسنده با اشاره به ادبیاتی که رئیسان جمهوری پیشین آمریکا در قبال ایران به کار گرفتند، از شباهت آن‌ها با اظهارات امروز «دونالد ترامپ» می‌گوید و می‌نویسد: پیامدهای تحریم‌ها می‌تواند هولناک باشد.
گزارش با نگرانی درخصوص واکنش احتمالی تهران می‌افزاید: امروز با تحریم‌ها، ترامپ ما را به دهه 90 برگردانده است؛ بدون هیچ تضمینی که تحریم‌ها این بار تاثیرگذاری بیشتری نسبت به دولت‌های بوش و کلینتون داشته باشد.
نویسنده در پایان با اشاره به اظهارات اخیر رهبر انقلاب ادامه می دهد: از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای مشخص بود که او کاملا برای مقابله با دولت ترامپ، همانند دولت کلینتون، آماده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه از برجام خارج شد و بازگشت تحریم های هسته ای علیه ایران را اعلام کرد.
این اقدام محکومیت جامعه جهانی از جمله هم پیمانان اروپایی واشنگتن را به دنبال داشت و طرف های دیگر این توافق برای تداوم اجرای آن وارد گفت وگو با ایران شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید