قیمت جهانی نفت کاهش یافت

    کد خبر :346685

به دنبال تقویت ارزش دلار و در حالی که سرمایه گذاران همچنان نگران بحران مالی در ترکیه هستند، قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی با کاهش روبرو شد.

به گزارش رویترز، به دنبال تقویت ارزش دلار و در حالی که سرمایه گذاران همچنان نگران بحران مالی در ترکیه هستند، قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی با کاهش روبرو شد.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 20 سنت، معادل 0.28 درصد کاهش به 72 دلار و 26 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 25 سنت، معادل 0.37 درصد افت داشت و به 66 دلار و 79 سنت رسید.

آمارهای انستیتوی نفت آمریکا نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته به شکل غیرمنتظره ای 3.7 میلیون بشکه افزایش داشته، در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند این ذخایر با افت 2.5 میلیون بشکه ای مواجه شود.

تقویت ارزش دلار یکی از عوامل اصلی افت قیمت نفت در جلسه جاری بوده است. تقویت ارزش دلار موجب می شود، نفت برای خریدارانی که با ارزهای غیردلاری معامله می کنند گرانتر شود.

فیل فلین، تحلیلگر موسس پرایس فیوچرز گروپ در شیکاگو گفت: «معمولا زمانی که دلار شروع به افزایش می کند، این نشانه ای است مبنی بر اینکه ما همچنان نگران وضعیت ترکیه هستیم… هنوز اندکی نگرانی در عرصه جهانی وجود دارد.»

3 شاخص اصلی بورس وال اتسریت دیروز و پس از تقویت نسبی ارزش لیر که موجب کاهش نگرانی ها از بروز بحران مالی گسترده تر شد، شاهد رشد بود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دیروز اعلام کرد که آنکارا محصولات الکترونیکی ساخت آمریکا را تحریم خواهد کرد و از این طریق اقدامات واشنگتن علیه اقتصاد ترکیه را تلافی می کند. نگرانی ها از تبعات بحران مالی ترکیه و هجوم سرمایه گذاران به بازار امن دلار موجب شده تا ارزش این ارز به نزدیکی بالاترین رقم های 13 ماه گذشته برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید