اپل تراشه سلامت می سازد

    کد خبر :346514

شرکت اپل در تلاش برای تولید یک تراشه اختصاصی سلامت است که پردازش داده های بیومتریک دریافتی از ابزار تولیدی مختلف این شرکت را تسهیل می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از ورج، قرار است این تراشه بر روی مدل های آتی گوشی آیفون نصب شود و احتمال می رود تا سال ۲۰۲۰ شاهد نصب آن بر روی رایانه های مک این شرکت هم باشیم.

اپل پیش از این تراشه ای موسوم به S۳ را بر روی ساعت های اپل نصب کرده بود که وظیفه آن دریافت، پردازش و ارسال اطلاعات بیومتریک کاربران و داده های مربوط به وضعیت سلامت و تمرینات ورزشی آنان بود. تراشه یادشده علاوه بر جمع آوری اطلاعات مربوط به سلامت کاربران به ارتقای کارآیی باتری ساعت اپل نیز کمک می کند.

این شرکت قصد دارد در آینده از حسگر جدید ASIC نیز برای بهبود قابلیت های محصولات خود استفاده کند. حسگر مذکور جمع آوری اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت و همین طور داده های مربوط به تمرینات ورزشی را تسهیل می کند.

اپل هنوز در این زمینه به طور رسمی اطلاع رسانی نکرده، اما برنامه ریزی این شرکت برای استخدام برخی نیروهای متخصص جدید که توانمندی هایی در همین حوزه داشته باشند، گمانه زنی ها در این مورد را افزایش داده است.

تراشه A۱۱ در حال حاضر پیشرفته ترین تراشه تولیدی اپل است که در آیفون ایکس و آیفون ۸ به کار گرفته شده و از هوش مصنوعی بالایی به منظور شناسایی چهره کاربران برخوردار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید