یوسف تیموری: در «سیب خنده» مدرک طنز گرفتیم

    کد خبر :346440

یوسف تیموری می گوید: من سیب خنده را همیشه به‌عنوان یک کار استاندارد و کاملاً طنز و کمدی می‌دانم و کمدی در آیتم‌های کوتاه را در این‌کار تجربه کردم. وقتی در این مجموعه با رضا عطاران کار کردم، انگار مدرک کار طنز گرفتم.

جام جم: حتی یک گاز از سیب خنده کافی بود که تا آخرش پای تلویزیون بنشینی. مجموعه طنز آیتمی خوش ریتمی که تکیه کلام‌هایش هنوز هم بعد از سال‌ها حتی در ادبیات کلامی خیلی از ماها جا خوش کرده‌است. بازپخش مجموعه سیب خنده از آی‌فیلم بهانه گفت‌وگوی ما با یوسف تیموری شد.

سیب خنده از آن مجموعه‌هایی بود که نه‌تنها در دوره خودش، بلکه در بازپخش‌هایش هم با استقبال روبه‌رو شده است. همان‌طور که الان هم بازپخشش از آی‌فیلم با بازخوردهای مثبتی همراه شده. چه عواملی باعث موفقیت این سریال شد؟

در درجه اول، موفقیت این مجموعه را به‌خاطر حضور پررنگ رضا عطاران و نوشته‌هایش و همچنین بیژن بیرنگ و مرحوم مسعود رسام می‌دانم که به‌عنوان تهیه‌کننده پشت این برنامه ایستادند و جایگاه خوبی در تلویزیون آن موقع داشتند. همین‌طور زحمت بازیگرانی که الان اسم هر کدامشان می‌تواند یک فیلم را به مرحله اکران برساند و پرفروش کند؛ مثل جواد رضویان، مجید صالحی و… بازیگرانی که هر کدام به‌نوعی در عرصه سینما و تلویزیون حضور دارند؛ مثل امیر غفارمنش، بهراد خرازی و بازیگران دیگری که شاید الان نامشان به خاطرم نیاید.

‌20 سالی از ساخت سیب خنده گذشته، حالا چه احساسی از همکاری با این مجموعه دارید؟

من سیب خنده را همیشه به‌عنوان یک کار استاندارد و کاملاً طنز و کمدی می‌دانم و کمدی در آیتم‌های کوتاه را در این‌کار تجربه کردم. وقتی در این مجموعه با رضا عطاران کار کردم، انگار مدرک کار طنز گرفتم. رضا با تمام اطلاعاتی که داشت و توانایی‌هایی که از بچه‌ها می‌دید و برحسب آنها می‌نوشت،

خیلی به موفقیت و پیشبرد کار کمک کرد و به‌نظرم هم برای ما آموزش بود و هم برای تلویزیون یک کار جدید و متفاوت. نه تنها من، بلکه همه بازیگرانی که در این کار حضور داشتند، خیلی چیزها را یاد گرفتیم. با چند و چون کار طنز و استانداردهایش در تلویزیون آشنا شدیم و «سیب خنده» به یک اتفاق خیلی خوب در زندگی کاری ما بدل شد.

بعد از سیب خنده با اعضای آن تیم همکاری دیگری را ادامه دادید؟ از سپهر آزادی خبر دارید؟

بله، در چند کار با هم همکاری کردیم. از بچه‌های آن موقع خبر دارم. با مجید صالحی در تماس هستم. بهراد خرازی، غفارمنش، آقای عطاران؛ ولی از سپهر خبر ندارم.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

«لازانیا» را آماده اکران داریم به‌کارگردانی حسین قناعت و همکاری دوستان خوبم مثل جواد رضویان که اتفاقا در سیب خنده هم با هم بودیم و همچنین نفیسه روشن، یوسف صیادی، رضا ناجی، بهنوش بختیاری، ارژنگ امیرفضلی و… که امیدوارم مورد پسند قرار بگیرد. الان هم قرارداد کار آقای آرش معیریان را بستم به نام «آپاچی» و در کنار رضا شفیعی جم، حمید لولایی، رضا ناجی و خانم سحر قریشی و… در این کار حضور دارم.

امیدوارم مثل «پا توکفش من نکن» و لازانیا این کار هم صددرصد خوب بشود. البته با ویژگی‌های مختلف کارگردانان، هیچ‌کاری شبیه کار دیگر نمی‌شود. همکاری همه اعضای تیم باعث درخشش کار می‌شود. این کار هم تیم خیلی خوبی دارد و امیدوارم عالی از آب دربیاید.

یکی از بازیگران خوبی که آرزو دارم چند کار با ایشان انجام دهم، آقای خمسه عزیز هستند. از طرف رحمان رضایی به‌عنوان تهیه‌کننده یکی از همین کارها، یک پیشنهاد بازی داشتم که به‌سبب تداخل با فیلم آقای معیریان، از این سعادت و همکاری با علیرضا خمسه عزیز بی‌بهره ماندم و خیلی حیف شد.

یک فیلم دیگر هم به‌ کارگردانی حسین قناعت انجام می‌دهم که البته به‌خاطر همکاری در فیلم آقای معیریان نتوانستم نقش اصلی‌اش را قبول کنم؛ اما چون در کار قبلی خیلی با هم هماهنگ بودیم یکی از نقش‌ها را پذیرفتم که همزمان با کار آقای معیریان، کلید می‌خورد و امیدوارم جزو کارهای کمدی خوب باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید