پسکوف: تحریم‌های جدید آمریکا برای روابط دو کشور خوب نیست

    کد خبر :346263

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در ارتباط با لایحه جدید آمریکا درباره تحریم‌ ها علیه این کشور اعلام کرد: تحریم‌های جدید آمریکا برای روابط دو کشور خوب نیست.

به گزارش بازتاب به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ارتباط با لایحه جدید آمریکا درباره تحریم‌ ها علیه این کشور اعلام کرد: موضع خود درباره اقدامات محدودکننده آمریکا را حفظ می‌ کنیم. این مسأله برای روابط دو کشور خوب نیست.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ادامه داد: لایحه جدید هنوز به تصویب نرسیده است. لذا در حال حاضر به آن واکنشی نشان نمی دهیم.

این درحالیست که اخیراً وزارت خارجه آمریکا به بهانه اینکه روسیه در مسمومیت سرگئی سکریپال جاسوس سابق روس‌تبار و دختر وی در منطقه سالزبری انگلیس دست داشته است، تحریم هائی را علیه این کشور اعمال کرده است.

گفتنی است، ۱۷ مرداد ماه اعلام شد که آمریکا در خصوص مسمومیت شیمیایی «سرگئی اسکریپال» جاسوس روس و دخترش در انگلیس تحریم هایی جدیدی را از تاریخ ۲۲ آگوست علیه مسکو به اجرا می گذارد.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای مدعی شده بود که این اقدام به علت نقشی است که روسیه در این حمله شیمیایی با ماده موسوم به «نوویچوک» ایفا کرده است.

«هیثر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه با قرائت بیانیه ای مدعی شد: ایالات متحده با استناد به قانون حذف و کنترل جنگ افزارهای شیمیایی و زیست محیطی سال ۱۹۹۱ معتقد است دولت فدراسیون روسیه در تضاد با قوانین بین الملل اقدام به استفاده از این نوع سلاح و یا سلاح های مشابه علیه شهروندان خود کرده است.

دو هفته پیش نیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن معتقد است نتایج به دست آمده به وسیله سازمان منع تسلیحات شیمیایی اتهامات انگلستان به روسیه در پرونده سکریپال را تأیید می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید