ترامپ فشار بر برندهای چینی را تشدید کرد

    کد خبر :346235

خبرهای دنیای فناوری حکایت از آن دارند که به‌زودی لایحه‌ای توسط رییس‌جمهور امضا می‌شود که بر اساس آن استفاده از تکنولوژی‌ شرکت های هوآوی و زد تی ای توسط دولت و پیمانکاران دولتی به‌طور کامل ممنوع خواهد شد.

به گزارش بازتاب به نقل از ورج، این حرکت رییس‌جمهور آمریکا تنها بخش کوچکی از قانون تاییدیه دفاع آمریکا است.این حرکت تند و ریسک‌پذیر توسط حزب جمهوری‌خواه آمریکا برنامه‌ریزی‌شده است،چرا که آنان معتقدند این دو شرکت چینی تهدیدی بزرگ برای امنیت آمریکا هستند.

در ماه ژوئن (خرداد) سناتورهای آمریکایی با تصویب لایحه‌ای ممنوعیت‌های بزرگی را سر راه شرکت زد تی ای قرار دادند که باعث تعطیل شدن این شرکت در ایالات متحده شد.

درنهایت کنگره آمریکا تصمیم گرفت که هر شخص یا نهاد دولتی که قصد همکاری با دولت را دارد نباید از تکنولوژی های شرکت‌هایی مانند هوآوی و زد تی ای و دیگر شرکت‌های چینی استفاده کند.

این لایحه طی دو سال آینده اجرایی می‌شود.لایحه مذکور تنها قطعات اساسی و ضروری این شرکت را ممنوع اعلام کرده است زیرا هنوز هم برخی از بخش‌های این شرکت می‌تواند در آمریکا فعالیت داشته باشد ولی دیگر حق خواندن اطلاعات را نخواهند داشت.

این موضوع باعث می‌شود تا آمریکا به فکر همکاری با شرکت‌های دیگر برای ساخت زیرساخت‌های ارتباطی خود باشد.هوآوی معتقد است که این ممنوعیت باعث افزایش قیمت محصولات برای کاربران و کسب‌وکارهای مرتبط با این شرکت می‌شود.

اداره‌ بازرگانی آمریکا اخیرا با مذاکراتی تلاش کرد تا این ممنوعیت برای شرکت زد تی ای حذف شود ولی باید دید که با امضا لایحه جدید توسط رییس‌جمهور آمریکا چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا این مذاکرات به‌طور کامل بی‌اثر می‌شوند یا خیر.

چندین سال است که شرکت‌های هوآوی و زد تی ای با مشکلاتی در آمریکا مواجه می‌شوند و درنهایت نیز این مشکلات باعث حذف همکاری این دو شرکت با دولت آمریکا شد.

این لایحه حتی باعث می‌شود شرکت‌هایی که با دولت آمریکا فعالیت می‌کنند به دنبال تأمین‌کننده دیگری به‌جای هوآوی وزد تی ای باشند تا بتوانند همکاری خود را با دولت ادامه دهند.باید دید که در نهایت چه اتفاقی برای این دو شرکت بزرگ چینی در آمریکا خواهد افتاد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید