عمارت کلاه فرنگی باغ موزه قصر در منطقه 7 مرمت و بازسازی می‌شود

    کد خبر :346157

معاون فنی و عمران منطقه7 از مرمت و بازسازی عمارت کلاه فرنگی باغ موزه قصر در این منطقه با هدف حفظ و صیانت از ابنیه‌های تاریخی خبر داد.

محمد جواد خسروی با بیان این مطلب که حفظ و مرمت بناهای تاریخی به عنوان میراث، هویت و سبک معماری گذشته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: با عنایت به بازپیرایی و مرمت عمارت کلاه فرنگی در سنوات گذشته، سیاست اجرایی منطقه بازگشت کالبدی بنا به حالت اولیه و اجرای فضاهایی در غالب معماری اولیه در راستای حفظ بنا با هماهنگی میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تراشیدن دیواره‌های گچی(بدنه بیرونی، داخلی و سقف) جهت رسیدن به نمای اصلی (نمای آجری)، مرمت و بازسازی دیواره‌های آجری به همراه ساب زنی و بندکشی، ترمیم و بازسازی گچ بری ها، اجرای سقف داخلی بنا به صورت کاربندی چوبی با طرح دوره قاجار و بازسازی سقف چوبی زیر ایوان از جمله اقداماتی است که از سوی این منطقه در عمارت کلاه فرنگی باغ موزه قصر در حال اجراست.

به گزارش ایسنا،بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7، گفتنی است عمارت کلاه فرنگی دارای یک پلان هشت ضلعی منتظم بوده و یادگار دوران قاجار در محوطه باغ موزه قصر به شمار می رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید