راه اندازی سامانه سرباز ماهر/برگزاری چهارمین آزمون سراسری مهارت آموزی سربازان

    کد خبر :346071

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از برگزاری چهارمین آزمون سراسری مهارت آموزی سربازان خبر داد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در رتبه اجرای طرح توانمندسازی و مهارت آموزی سربازان که از سال 96 در دستور کار نیروهای مسلح قرار گرفته و امسال نیز ادامه داشت چهارمین مرحله از آزمون سراسری مهارت آموزی سربازان از ابتدای آغاز این طرح که نخستین مرحله از این آزمون در سال جاری نیز محسوب می‌شود، روز شنبه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده 200 هزار نفر از سربازان شامل این طرح شده و تحت آموزش قرار خواهند گرفت، گفت: در آزمون روز شنبه 27 مرداد ماه 70 هزار نفر از کارکنان وظیفه واجد شرایط که دارای مهارت هستند شرکت خواهند کرد.

سردار کمالی با بیان اینکه این آزمون در 31 استان کشور و در همه یگان‌هایی که دارای بیش از 100 سرباز هستند، برگزار می‌شود، تصریح کرد: چهارمین مرحله از این آزمون در 120 رشته و با تاکید بر تخصص‌های بومی هر استان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بناست این آزمون هر دو ماه یکبار برگزار شود، گفت: همچنین 34 هزار نفر از کارکنان وظیفه که فاقد تخصصی خاص هستند برای شرکت در کلاس‌های مهارت آموزی ثبت نام کرده‌اند که کلاس‌های آنان نیز به زودی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور آغاز شده و در پایان دوره از آنان نیز آزمون گرفته خواهد شد.

کمالی از راه اندازی سامانه سرباز ماهر خبر داد و تصریح کرد: ثبت نام از سربازان متقاضی شرکت در آزمون‌های سراسری که دارای مهارت هستند در آزمون‌های بعدی تنها از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

به گفته وی، تمامی یگان‌ها و فرماندهان نیروهای مسلح موظفند تا شرایطی را فراهم کنند که سربازان متقاضی شرکت در این آزمون به موقع در آزمون حاضر شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید