تقویت قلب ، کبد ، کلیه و معده فقط با یک گیاه

    کد خبر :345934

از خواص دارویی گیاه کاسنی می توان به تصفیه کننده خون ، تقویت کننده قلب ، کبد ، کلیه و معده اشاره کرد.اما بیشترین اثر دیده شده از کاسنی در مطالعات بالینی مربوط به اثر هپاتوپروتکتیو (محافظت کبد ) می باشد.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی امور فرآورده های طبیعی ، سنتی ، و مکمل معاونت غذا دارو با اشاره به اینکه گیاه دارویی کاسنی ، گیاهی با گل های آبی است که بیشتر در فصل بهار رشد می کند که در اکثر نقاط ایران مشاهده می گردد ، بیان کرد : گیاه کاسنی را به صورت دم کرده ، جوشانده یا عرق می توان مصرف کرد ، این گیاه و هرفرآورده گیاهی دیگر باید از مراکز عرضه معتبرتهیه گردد.

دکتر « مجبوری » تصریح کرد : در طب ایرانی ازکاسنی برای کمک به درمان کبد چرب، یبوست، نقرس، رماتیسم استفاده می شود. همچنین باعث کاهش قند خون و از بین رفتن انگل های روده ای و قارچی می شود.

مطالعات نشان داده ریشه گیاه کاسنی علایم سندروم PMS (پیش قاعدگی) را کاهش می دهد و باعث تعدیل هورمون ها در خانم ها می شود.

به گزارش فارس ،این مسئول در ادامه یادآورشد :میزان مصرف کاسنی در افراد با توجه به سن، داشتن بیماری های زمینه ای و … متفاوت می باشد که برای درمان بیماری هایی از قبیل کبد چرب باید تحت نظر متخصص طب سنتی مصرف شود. از مصرف کاسنی در دوران بارداری بدلیل زایمان زودرس، دوران شیردهی و کسانی که سنگ صفرا دارند بدلیل تحریک ترشح صفرا باید اجتناب کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید