سریعترین راه درمان طبیعی کیست تخمدان

    کد خبر :345928

کیست تخمدان یکی از مشکلات شایع جنسی زنانه است. طب سنتی چهار علت را از علل ابتلا و گروهی از مواد غذایی را راهی برای درمان سریع و طبیعی کیست تخمدان معرفی می کند.

برای خانم ها شنیدن اسم کیست، تازگی ندارد. اغلب آنها کیست سینه و تخمدان را تجربه می کنند و حتی کسانی که خودشان تا به حال ردی از کیست تخمدان را در سونوگرافی های شان ندیده اند، حتما شکایت زنان دیگری که از این مهمان ناخوانده شکایت می کنند را شنیده اند.اگرچه کیست های تخمدان اغلب خوش خیم و بی دردسر هستند و با تجویز قرص های پیشگیری از بارداری کنترل می شوند اما تخمدان هایی که کیست ساز هستند، مدتی بعد از درمان باز کیست دیگری می سازند و این ماجرا سال ها ادامه پیدا می کند. علت اصلی پیدا شدن کیست های تخمدان را باید در سبک زندگی نادرست جستجو کرد .

علت کیست تخمدان زنان چیست؟

از نظر طب سنتی چهار علت عمده باعث تشکیل کیست در تخمدان می شود که ممکن است کسی تحت تاثیر یکی از این عوامل و شخص دیگری تحت تاثیر هر چهار عامل دچار کیست شده باشد. چاقی، غلظت خون و رطوبت سه علت اساسی به وجود آمدن کیست تخمدان هستند.

شما هم کیست دارید؟

برای خانم ها هرگونه بی نظمی در قاعدگی نوعی هشدار به حساب می آید. از طرفی وقتی ابتلا به کیست تخمدان شایع باشد، اولین احتمال را به وجود کیست تخمدان می دهیم. کیست تخمدان اغلب در کمیت و کیفیت قاعدگی خودش را نشان می دهد.

۱- ممکن است قاعدگی فردی که دچار این مشکل شده به طور کل قطع شود و هر چند ماه یک بار اتفاق بیفتد یا اینکه احتمال دارد تعداد روزهای قاعدگی بسیار کم شود یا خونی که از دست می رود، بسیار ناچیز باشد. در صورت مشاهده این تغییرات برای تشخیص دقیق تر به متخصص زنان مراجعه کنید.

۲- امکان دارد نشانه های دیگری هم در کنار بی نظمی در قاعدگی مشاهده شود؛ مثل روییدن موهای زائد روی چانه، جوش زدن صورت، بیشتر شدن لک های صورت یا دیدن لکه های قهوه ای در ناحیه زیر بغل و روی کشاله ران، ناباروری، دیرباروری و… که همه از نشانه هایی هستند که می توانند از وجود کیست تخمدان خبر دهند.

۳- برای کنترل وضعیت کیست تخمدان، باید وضعیت قاعدگی را به طور دقیق کنترل کنید تا متوجه تغییرات شوید. اما برای تشخیص بیماری، به مشاهده این نشانه ها اکتفا نمی شود و درنهایت با انجام سونوگرافی به طور قطع مشخص می شود که فرد دچار کیست تخمدان شده یا نه و البته اندازه کیست های او و موقعیت شان به چه صورت است.

کیست تخمدان زنان

برای درمان طبیعی کیست تخمدان چی بخورم؟ چی نخورم؟

فرد مبتلا به کیست، باید هر چه سریع تر درمانش را پیگیری کند. اولین و مهم ترین قدم، اصلاح روش تغذیه است. بعضی افراد نقش خوراکی ها را در درمان این بیماری جدی نمی گیرند و ترجیح می دهند، قرص بخورند و درمان شوند؛ درحالی که بسیاری از خانم های مبتلا به کیست، صرفا با استفاده از این روش خودبه خود و بدون نیاز به مصرف قرص های پیشگیری از بارداری کیست شان درمان شده است.

– غذاهایی که مواد نگهدارنده دارند، نخورید. غذاهایی که در کارخانه ها تهیه می شوند مثل انواع کنسروها برای ماندگاری بیشتر، حاوی مواد نگه دارنده هستند. آب معدنی ها هم جزء همین دسته خوراکی های ممنوعه هستند.

مواد غذایی مفید و مضر برای کیست تخمدان زنان:

– غذاهای غلیظ نخورید. پیتزا، الویه، حلیم، آش رشته، ماکارونی، لازانیا، کله پاچه، حلوا، شیرینی تر، موز، انبه و لوبیا جزء غذاهای غلیظ به شمار می روند.

-شیر، میوه و تنقلات را به هیچ وجه با هم نخورید؛ چون هضم همزمان شان بسیار دشوار است. پس با شیرموز یا شیرپسته خوردن خودتان را تقویت نکنید.

-هضم گوشت توسط دستگاه هاضمه یا همان دستگاه گوارش ۱۲ ساعت طول می کشد؛ بنابراین اگر گوشت خورده اید، باید بیشتر صبر کنید.

-خودتان را به خوردن سکنجبین عادت بدهید. سکنجبین را می توانید همراه سرکه و شکر یا همراه سرکه و عسل میل کنید.

-غذاهایی را که طبع سرد و بلغم دارند، نخورید. باید ماست، دوغ، خیار، گوجه فرنگی، برنج، ماهی، کدو، کاهو، کیوی، گیلاس، هلو و آلو را از برنامه غذایی تان حذف کنید. اگر اصرار دارید این مواد را مصرف کنید، حتما آنها را با مصلح بخورید. ادویه جات گرم و خشک، مصلح خوراکی های سرد هستند. عسل، زعفران، زیره، زنجبیل، سیاه دانه، هل، دارچین، نعناع و زنیان تا حد زیادی از ضرر این مواد می کاهند.

– همراه غذا ماست یا سالاد نخورید. نیم ساعت بعد از غذا می توانید تنها یکی از اینها را میل کنید.

– همراه غذا می توانید سبزی خوردن، زیتون پرورده با ربانارمیل کنید

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید