همکاری «طلایی» زوج مشهور و محبوب سینمای ایران/عکس

    کد خبر :345499

“پرویز شهبازی” کارگردان مطرح و صاحب سبک سینمای ایران امسال در همکاری مشترک با “رامبد جوان” فیلم “طلا” را راهی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر خواهد کرد.

جوان که امسال خودش فیلم “قانون مورفی” را برای اکران عموم آماده کرده در جشنواره فجر به عنوان کارگردان غایب خواهد بود اما این غیبت را با تهیه کنندگی فیلم طلا جبران خواهد کرد. در کنار جوان، محمد شایسته نیز به عنوان تهیه کننده این پروژه حضور خواهد داشت.

البته امسال رامبد جوان سه فیلم را تهیه کنندگی کرده است. قانون مورفی به کارگردانی خودش، طلا به کارگردانی پرویز شهبازی و حالا اولین اثر سینمایی “مجید صالحی” با نام زیرنظر تمام آثاری هستند که جوان در آنها نقش تهیه کننده را ایفا کرده است.

فیلم سینمایی طلا از اواسط مرداد امسال فیلمبرداری خود را با حضور “هومن سیدی” آغاز کرد. بعد از اضافه شدن سیدی به پروژه طلا “نگار جواهریان” دومین بازیگری بود که در این فیلم به عنوان بازیگر انتخاب شد.

شهبازی از جمله کارگردانان صاحب سبک سینماست که با فیلم هایی همچون “نفس عمیق”، “دربند” و “مالاریا” در ذهن مخاطب مانده است. البته بعد از سالها همچنان مخاطبان نفس عمیق را بهترین فیلم در کارنامه شهبازی می دانند.

وی فارغ التحصیل کارگردانی از دانشکده صدا و سیما است. پرویز شهبازی فیلمسازی را با ساخت فیلم های کوتاه و مستند از جمله “سیاه بهار” و “سایه ها” آغاز کرد.

فیلم جدید شهبازی از لحاظ چیدمان بازیگر نسبت به دو فیلم قبلی این کارگردان تعداد بازیگران بیشتری را در خود می بیند. انگار این بار شهبازی می خواهد به نوعی فیلم را هم برای جشنواره و هم به امید فروش در گیشه راهی سینماها کند.

علاوه بر جواهریان و سیدی بازیگرانی همچون مهرداد صدیقیان، طناز طباطبایی، هدی زین العابدین و احترام برومند در جدیدترین فیلم شهبازی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

سیدی پیش از این پنج بار توانسته سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود نماید. وی در مقام بازیگر یکبار برای بازی در فیلم “من دیگو مارادونا نیستم” این جایزه را به خانه برده است. مابقی افتخارات سیدی بیشنر در مقام کارگردانی سینما رقم خورده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید