توضیح آملی لاریجانی درباره نامه به رهبر انقلاب

    کد خبر :345454

رئیس قوه قضاییه گفت: ارسال نامه به رهبر انقلاب برای تسهیل مجازات اعدام نبود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی با بیان اینکه در کنار دقت و صحت، بحث سرعت در رسیدگی برایمان اهمیت دارد، به برخی مطالب منتشر شده در رسانه‌های بیگانه مبنی بر اینکه پیشنهاد‌های مذکور در جهت تسهیل مجازات اعدام بوده است، اشاره کرد و گفت: این ادعا دروغ محض است، زیرا اساساً رسیدگی‌های مربوط به جرایم مستوجب اعدام، دو مرحله‌ای است و ما در خصوص این جرایم هیچ مرحله‌ای را حذف نکرده ایم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به زمان تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی نیز افزود: از لحظه موافقت مقام معظم رهبری با استجازه مذکور، دادگاه‌ها با تعیین قضات خبره و واجد شرایط آماده رسیدگی شده اند که در اسرع وقت کار خود را آغاز خواهند کرد. و بر این اساس با همه کسانی که با اخلال در نظام اقتصادی به اعتبار کشور و اعتماد مردم لطمه زده اند و با سوء استفاده از فضای ملتهب اقتصادی، آن هم در زمانی که مردم نیاز به کمک دارند، اقدام به احتکار و سایر فعالیت‌های مجرمانه کرده‌اند، با سرعت و قاطعیت برخورد خواهدشد و رسیدگی‌ها نیز به اطلاع عموم مردم شریف خواهد رسید.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از مردم کوچه و بازار در کشور ما تحلیلشان از برخی مسئولان نیز روشن‌تر است و تحرکات دشمن را به خوبی تشخیص می‌دهند. بر این مبنا با اتکا به بصیرت مردم مطمئنیم که دشمن از این مجرا کاری از پیش نخواهد برد.

اما مسئله این است که دشمن صرفاً از یک مسیر وارد نمی‌شود. چنین وضعیتی ایجاب می‌کند که همه به ویژه مسئولان کشور در دولت، مجلس و دستگاه قضایی به راه‌های خاصی که دشمن از طریق آن‌ها قصد ضربه زدن دارد توجه جدی داشته باشند و فراموش نکنند همان گونه که دشمن پیش از این در کشور ما کودتا به راه انداخت تا ثروت این کشور را به غارت ببرد، امروز نیز در تلاش است از طرق دیگری این کشور را با همه امکانات آن ببلعد.

رئیس قوه قضاییه در عین حال خاطر نشان کرد: انسجام و مقاومت مردم نباید موجب شود که مسئولان وظیفه خود را فراموش کنند، بلکه همه باید به فکر حل مشکلات باشیم. نباید همه مسائل را نیز بر عهده دشمن بدانیم، بلکه باید با تدبیر خود در جهت رفع مشکلات مردم گام برداریم و در کنار آن از به زبان آوردن سخنان تنش زا نیز خودداری کنیم.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. عمو اکبر گفت:

    دستگاه قضا ما خیلی سالمه فساد نداریم کی میگه فساد تو جامعه هست اصلا ابدا هرکسی فاسدی رو دید سریع اعلام کنه ما ترتیبشو میدیم البته غیر از فساد مالی چون این فساد پیشه …………….

دیدگاهتان را بنویسید