اندروید پای مشکلاتی برای شارژ پیکسل ها ایجاد کرد

    کد خبر :345316

پیکسل ایکس ال پس از آپدیت اخیری که برای به روز رسانی اندروید ۹ یا پای داشت، با مشکلاتی در شارژ سریع مواجه بود.

با توجه به این واقعیت که بخشی از گوشی های پیکسل گوگل اندروید پای را دریافت کردند و گوشی پیکسل XL یکی از اولین گوشی های هوشمند اندروید بود که به روز رسانی اندروید ۹ را دریافت کرد. با توجه به نظرات وب‌سایت Google Issue Tracker متاسفانه به نظر می‌رسد که برخی کاربران پس از این به‌روز‌رسانی با مشکلاتی مواجه شدند و مسائلی را مرتبط با شارژ سریع در گوشی خود پیدا کردند.

با توجه به یکی از این پست، یک کاربر ادعا کرده بود که من ۴ شارژر دارم که ۲ تای آن‌ها غیررسمی و فیک و ۲تای دیگر بسته بندی شده و از فروشگاه گوگل خریداری شده است. اما اکنون گوشی‌ام با هیچ کدام از این شارژرها شارژ نمی‌شود، یا می‌توان واژه شارژ آهسته را به آن‌ اطلاق کرد. این مشکل هرگز پیش از اینکه به آپدیت اندروید ۹ ارتقا پیدا کند اتفاق نیفتاده بود.

او بیان کرده بود که همچنین از بک‌آپ یا پشتیبان گیری باتری نیز استفاده کرده بودم اما شارژ گوشی به‌سرعت انجام نمی‌شد. تنها شارژری که  می‌تواند با آن کار کند، شارژر خود گوشی پیکسل است و دیگر شارژرها حتی آن‌هایی که از گوگل استور خریداری‌شده نیز نمی‌تواند به‌درستی گوشی‌ها را شارژ کند. تمام گوشی‌های پیکسل از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و برای بهره‌گیری از شارژ سریع باید شارژر مخصوص این کار و کابلهای مطابق استاندارد USB-PD مورداستفاده قرار بگیرد.

در حین فرایند شارژ سریع، پیام Charging rapidly بر صفحه‌نمایش گوشی به نمایش درمی‌آید. این کاربران می‌گویند که بعد از نصب جدیدترین نسخه اندروید، دیگر این پیام به نمایش درنمی‌آید و فقط در حین اتصال کابل شارژ به شارژر سریع، پیام‌هایی مانند Charging یا Charging slowly بر صفحه‌نمایش نقش می‌بندد.

به نظر می‌رسد که ریست کارخانه این مشکل را حل نمی‌کند و گویی این مشکل متعلق به برندی خاص نیست، زیرا کاربران گزارش‌های مختلفی را با برندهای مختلف شارژر خود گزارش کرده‌اند. در حال حاضر اکثر شکایت‌ها توسط صاحبان گوشی پیکسل ایکس ال ارائه‌شده است که به این معنی است که گوشی‌های Pixel, Pixel 2, Pixel 2 XL تحت تاثیر این موضوع قرار نگرفته‌اند (یک شکایت از جانب گوشی پیکسل ۲ ایکس ال وجود دارد، اما بیشتر به نظر می‌رسد که گوشی پیکسل XL بیشتر از دیگر گوشی‌ها درگیر این مسئله بوده‌اند).

هنوز مشخص نیست که گوگل چه برنامه‌ای در این خصوص دارد، بنابراین اگر شما یک گوشی پیکسل XL دارید یا باید قید به‌روزرسانی اندروید پای را بزنید و یا با مشکلات شارژری آن کنار بیایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید