سومین نشست رهبران دو کره سپتامبر برگزار می‌شود

    کد خبر :344949

مقام‌های ارشد دو کره در دیدار امروز (دوشنبه) خود تاریخی را برای نشست و گفتگو میان رهبران دو کشور تعیین کردند. قرار است سومین نشست رهبران دو کره ماه سپتامبر برگزار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیدار کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی سومین نشست میان دو طرف خواهد بود و بخشی از اقدامات برای احیای روابط دو کره تلقی می‌شود.

دو طرف که در آوریل و سپس بار دیگر در مه سال جاری میلادی با یکدیگر گفتگو و دیدار داشتند، قبلا توافق کرده بودند تا بار دیگر در پاییز دیداری داشته باشند اما جزئیات دقیقی از آن منتشر نشده است.

در همین راستا منابع و گزارش‌ها حاکی از آن است که این دیدار ماه سپتامبر در پیونگ یانگ برگزار می‌شود.

دیدار امروز در ساختمان تحت نظارت کره شمالی در روستای مرزی پانمونجوم در حالی برگزار شد که نگرانی‌هایی بابت این مساله به وجود آمده که آیا کره شمالی برنامه‌های اتمی خود را متوقف کرده است یا خیر.

هیات کره جنوبی در نشست امروز به ریاست “چو میونگ-گیون”، از مقام‌های وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی به همراه “نام گوآن-پیو”، از معاونان رئیس جمهوری کره جنوبی مسئول رسیدگی به مساله اتمی کره شمالی بودند.

هیات کره شمالی به ریاست “ری سون گوون”، رئیس آژانس کره شمالی مسئول امور دو کره بود.

در آغاز به کار این نشست، رئیس هیات کره شمالی با لحن مثبتی شروع به سخنرانی کرد و روابط کنونی دو کره را به “دوستان بسیار نزدیکی تشبیه کرد که کسی نمی‌تواند بین آنها قرار بگیرد.”

وی به هیات کره جنوبی گفت: ما با تمایل به نتیجه بخش بودن این گفتگوها امروز اینجا گردهم آمدیم. تداوم گفتگوها در نشست دو رهبر در پیونگ یانگ به روابط دو کره کمک می‌کند.

رئیس هیات کره جنوبی پیش از ترک کره شمالی به خبرنگاران گفت: ما موضع کره شمالی را درباره نشست دو کره در پاییز امسال می‌شنویم و به تبادل دیدگاه‌ها می‌پردازیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید