عرضه «سوغاتی» و «مُهر صدآفرین» در کتابفروشی‌ها

    کد خبر :344501

سروده‌های جدید «مهری ماهوتی»، بازتاب نگاهی شاعرانه به زندگی عادی یک کودک ایرانی در قالب دو کتاب «سوغاتی» و «مُهر صدآفرین»، در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش مهر، ماهوتی در این زمینه توضیح داد که این نگاه او به رفتارهایی است که به‌عنوان مثال در آیین‌هایی مانند عزا و عروسی می‌بینیم و همه‌اش ریشه در اعتقادات ملی و مذهبی ما دارد.

او از نذری‌پزان و مزه آن را با همسایه تقسیم کردن، استقبال از مسافر، آینه و قرآن و آب پاشیدن، لذت سلام کردن به دیگران، لذت نماز خواندن و عطرزدن، عاشق امام حسین بودن، و همدلی با بزرگ‌ترها به عنوان محورهای اصلی سروده‌هایش در این دو اثر کودکانه نام برد.

این شاعر نام‌آشنای کودکان همچنین گفت: دلم می‌خواست از نگاه کودک، با زبان او و متناسب با نیازهایش به این رفتارها نگاه کنم و جذابیت و شیرینی لحظه‌های کودکی را در شعرهایم یک بار دیگر تجربه کنم.

براساس این گزارش دو کتاب «سوغاتی» و «مُهرصدآفرین» با تصاویری از حدیثه قربان جذابیت بیشتری یافته است.

شاعر در یکی از شعرهای کتاب «مُهر صدآفرین» با عنوان «بوس شیرین» سروده است: «ماه توی آسمونه/ بابام میاد به خونه/ سلام کجاس؟ رو ‌لبهام/ زود می‌دمش به بابام/ سلام و بوس شیرین/ بابام می‌گه آفرین»

یا در شعر «آش» از کتاب «سوغاتی» آمده است: «بَه بَه بَه چه آشی/ توکاسه‌های چینی/مامان اونا رو چیده/ کنار هم تو سینی/ همسایه‌ها می‌آرن/ کاسه‌هاشو برامون/ شاید نبات بذارن/ یا گل تو کاسه‌هامون»

بر همین اساس کتاب «سوغاتی» و «مُهر صدآفرین» هر یک در ۲۴ صفحه رنگی با قیمت ۷ هزار تومان و شمارگان ۲ هزار نسخه منتشر و در قالب کتاب‌های سحر دفتر نشر فرهنگ اسلامی روانه بازار کتاب شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید