جدیدترین اخبار
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۴ اجتماعی کد خبر :3444

سالی ۲۰۰ ساعت «عمر» تهرانی‌ها در ترافیک تلف می‌شود

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اعلام اینکه ازدحام و شلوغی، نه تنها باعث افزایش ترافیک، تشدید آلودگی هوا، به مخاطره افتادن محیط زیست شهر تهران، ورود خسارات مالی و صدمات جانی به شهروندان شده بلکه موجب تلف شدن بخش قابل توجهی از وقت تهرانی‌ها در ترددهای روزانه شده است.

محمد حقانی با بیان اینکه جمعیت ثابت شهر تهران حدود ۹ میلیون نفر و تعداد سفرهای روزانه نیز بالغ بر ۱۸ میلیون سفر است، گفت: با احتساب ۲۰ دقیقه معطلی به ازای هر سفر در ترافیک، روزانه ۶ میلیون ساعت وقت تهرانی‌ها در ترافیک تلف می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر این ۶ میلیون اتلاف وقت را بر ۹ میلیون جمعیت شهر تهران تقسیم کنیم سهم هر تهرانی در شبانه روز ۴۰ دقیقه می‌شود ادامه داد: اگر ایام کاری سال را بدون احتساب روزهای جمعه و ایام تعطیل ۳۰۰ روز کاری در نظر بگیریم، در هر سال ۱۲ هزار دقیقه و به عبارتی ۲۰۰ ساعت وقت شهروندان در ترافیک تلف می‌شود.

حقانی با بیان اینکه تراکم ترافیک تهران در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول بیشتر است و با توجه به افزایش ترافیک و تشدید آلودگی هوا، زندگی در این کلانشهر در فصول پاییز و زمستان از بهار و تابستان دشوارتر می‌شود اظهار کرد: متاسفانه  بدلیل تردد انبوه وسایل نقلیه شخصی ناشی از ناکارآمدی ناوگان حمل و نقل عمومی و مسائل و مشکلات ناشی از آن به معضلات زندگی در پایتخت دامن زده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر جمعیت شناوری که هر روز برای اشتغال و تحصیل وارد تهران می‌شوند و نیز مهاجران فصلی که در زمان و فصول مشخص از سال در تهران برای کار می‌آیند را به آمار جمعیت ثابت پایتخت اضافه کنیم این آمار به مراتب افزایش می‌یابد گفت: جمعیت تهران در ایام وسط هفته به  ۱۲ میلیون تردد در روز می‌رسد و این در حالی است که شهرهای دور و نزدیک در جهان از استانبول، کراچی و … تا پکن و مسکو با مشکل ترافیک و اتلاف وقت شهروندان خود مواجه هستند اما واقعیت این است که در کمتر شهری در جهان عمر مردم به اندازه تهران تلف می‌شود. به عنوان نمونه در شهر لس آنجلس که به ترافیک سنگین معروف است مردم سالانه ۹۰ ساعت از عمر خود را در ترافیک تلف می‌کنند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در پایان افزود: با تاکید بر اینکه این روزها ازدحام و شلوغی تهران به ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی محدود نمی‌شود و تقریبا از ساعت اولیه روز تا نزدیک نیمه شب شاهد ترافیک در معابر بزرگراهی و شریانی تهران هستیم و بدون تردید اگر این کلانشهر از سیستم حمل و نقل شهری پاسخگو و کارآمد برخوردار بود هرگز شاهد حضور این حجم از خودروهای شخصی در پایتخت نبودیم.

وبگردی

روی خط خبر

  • زوج هنری تلویزیون مهمان امشب “دورهمی”
  • “ترامپ” این بار سوژه یک سریال
  • شفاف سازی؛ راهکار برون رفت و جلوگیری از فساد اداری
  • مردم حق دارند به نابسامانی ها و بی برنامگی ها اعتراض کنند/افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی، باعث سردرگمی بازار شد
  • اجبار زندانیان به مصرف هرگونه دارو کذب است / مطرح‌کنندگان این موضوع تحت تعقیب قرار خواهد گرفت
  • بلاتکلیفی یک ساله وعده‌های پلاسکویی/ کلنگ زنی که امروز و فردا می شود
  • ایالات متحده چقدر به چین بدهکار است؟
  • بدسابقه‌ترین بانک‌های مرکزی را بشناسید
  • به خاطر پلاسکویی‌ها تجارت جهانی فردوسی پلمب نمی‌شود
  • پزشک خانواده و نظام ارجاع، ابزار ارتقای شاخص‌های سلامت است
  • موقعیت دشوار اصولگرایان و اصلاح‌طلبان
  • نامه اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب درباره قدس
  • وقتی یک مدیر حاشیه ساز می شود/ماجرای سرماخوردگی خوانندگان
  • سانچی به پهلوی راست قرار گرفته است/ پدیده غیرمعمولی در اطراف نفت‌کش دیده نمی‌شود
  • صداهای عجیب در سومار، ناشی از چیست؟
  • راز گنج سه هزار ساله در مخفیگاه مردان مرموز چه بود؟
  • دلیل سکوت عارف در مجلس چیست ؟
  • محکومیت مردی به پرداخت مهریه ۱۲۰۰ نان بربری
  • معلول ذهنی که یارانه‌اش را به فقرا بخشید
  • پول عوارض خرج چه می‌شود؟
  • کنایه مهران مدیری به مجری «صندلی داغ»: شما نورچشمی احمدی‌نژاد بودید
  • دلار به مرز ۴۵۰۰ تومان رسید
  • مسکو تحویل سامانه‌های «اس ۴۰۰» را به چین آغاز کرد
  • وزیر رو‌ در روی امضا فروشی
  • تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری در اولویت کاری شورای عالی استان‌ها قرار گیرد
  • همه خودروهاي پژو تا سال ۲۰۲۵ برقي خواهند شد
  • آیا حباب قیمت خودرو تخلیه شده است
  • ناراحتی هواداران از سیروان خسروی
  • ماجرای ممنوع الکاری بازیگر مشهور
  • گزارش لس‌آنجلس‌تایمز از رابطه خشکسالی و ناآرامی‌های ایران