محمود صادقی: طرح «عفو عمومی» را ارایه کردیم ولی هیات رییسه درباره آن تعلل می کند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۲۶
    کد خبر :344075

محمود صادقی گفت: در فراکسیون امید طرح عفو عمومی را ارایه کردیم ولی هیات رییسه مجلس برای قرار دادن این طرح در دستور کار تعلل می کند. باید اقداماتی انجام داد که بازگشت به کشور برای نخبگان ایرانی جذابیت داشته باشد که در اصل به نوعی مقابله با تحریم های کشورمان است. صادقی ادامه داد: وقتی ترامپ سیاست های ضد مهاجرتی خود را اعلام می کند و حتی ایرانیان مقیم این کشور را تحت فشار قرار می دهد ما نیز بلافاصله باید به مقابله با این رفتار ترامپ بپردازیم و درهای کشور را بازکنیم که به دلایل مختلف از جمله سیاسی و اجتماعی و یا فشارهای اقتصادی بسته نگه داشته ایم و همه را فراری می دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قرار نگرفتن طرح عفو عمومی در دستور کار مجلس از سوی هیات رییسه اظهار داشت: باید با تصویب قوانین حمایتی ناامیدی را از قشر فرهیخته دانشگاهی دور کرد.

محمود صادقی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در فراکسیون امید طرح عفو عمومی را ارایه کردیم ولی هیات رییسه مجلس برای قرار دادن این طرح در دستور کار تعلل می کند. باید اقداماتی انجام داد که بازگشت به کشور برای نخبگان ایرانی جذابیت داشته باشد که در اصل به نوعی مقابله با تحریم های کشورمان است.
صادقی ادامه داد: وقتی ترامپ سیاست های ضد مهاجرتی خود را اعلام می کند و حتی ایرانیان مقیم این کشور را تحت فشار قرار می دهد ما نیز بلافاصله باید به مقابله با این رفتار ترامپ بپردازیم و درهای کشور را بازکنیم که به دلایل مختلف از جمله سیاسی و اجتماعی و یا فشارهای اقتصادی بسته نگه داشته ایم و همه را فراری می دهیم.
صادقی گفت: دولت باید از نظر اقتصادی با تقویت شرکت های دانش بنیان و با بکارگیری نخبگان دانشگاهی در مناصب مهم، امیدواری در کشور ایجاد کند اما سال گذشته با تصویب بودجه سال جاری در مجلس که حقوق دانشگاهیان و اعضای هیات علمی دانشگاه را کاهش دادیم، خودمان باعث دلسردی نخبگان دانشگاهی را ایجاد کردیم و حتی بسیاری از این افراد بازنشستگی پیش از موعد را خواستار شدند.
وی می گوید: کاهش حقوق و اعمال ضرایب پلکانی برای افزایش حقوق ها برای قشر دانشگاهی ناراحتی ایجاد کرد. البته می توانیم با اصلاح این قوانین امیدواری در قشر دانشگاهی ایجاد کنیم و حتی مهاجرت معکوس را در این زمینه به وجود آورد.
صادقی در ادامه عنوان کرد: به برنامه دولت در شرایط تحریم نظر انتقاد دارم. نتوانست به صورت فعال بسته با رویکرد ضد تحریمی را برنامه ریزی کرده و روی میز قرار داده و اجرا کند.
وی با بیان این جمله که آمریکا با همه توانمندی هایی که از نظر اقتصادی و سیاسی دارد، سال هاست تمامی تلاش خود را بر دوش «چریک های کت و شلواری» گذاشته است، اظهار داشت: این افراد را بسیج کرده و اقدامات نظری و عملی درباره هنر تحریم را به آنها سپرده است یعنی به نوعی تحریم ها را هنر می دانند که به تعبیر خودشان فلج کننده باشد.
عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای سنجش تکمیلی کشور معتقد است: کشور به صورت متقابل هنر دفع حمله تحریمی آمریکا را ندارد.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه های ما سیاست های مشخصی درباره آنتی تحریم ندارند تا در برابر اقدامات آمریکا مقاومت کنند که از جمله این موارد می تواند سیاست هایی برای حفظ نخبگان باشد.
صادقی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در بازار ارز و سکه پس از خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: پس از اختلالات در بازار ارز و سکه و ممنوعیت مراودات ارزی در بازار که با دخالت دولت در ارایه بسته های ارزی ایجاد شد ، در نهایت فساد از دل آن بیرون زد، که پس از تغییر رییس بانک مرکزی اصلاح شد ، این افزایش قیمت ارز می تواند یکی از سیاست های ضد تحریمی باشد یعنی به نوعی مشوق صادرات می شود و حتی می تواند از مهاجرت افراد جلوگیری کند.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: افزایش نرخ دلار می تواند حتی به نوعی راه حل مقاومت در برابر تحریم ها باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید