بازگشت یوناسون به کتابفروشی‌های ایران همراه با «اندرس قاتل»

    کد خبر :34393

رمان «اندرس قاتل» نوشته یوناس یوناسون روزنامه‌نگار و نویسنده معروف سوئدی، با ترجمه میلد شالیکاریان از سوی نشر چترنگ منتشر و راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، داستان رمان «اندرس قاتل و معنای هرآنچه هست» در جنوب استکهلم آغاز می‌شود؛ جایی که در آن پنج هزار کرون گم شده است. گم‌شدن پنج هزار کرون همیشه ناجور است، اگر این اتفاق در یک هتل درب و داغان در جنوب استکهلم بیفتد، قصه ناجورتر هم می‌شود، به‌خصوص که پول‌ها مال آدمکشی باشد که ساکن اتاق شماره هفت است. پر پرسون، مسئول پذیرش هتل، می‌خواهد سرش به کار خودش باشد و ترجیح هم می‌دهد که سرش روی گردنش باقی بماند. یوهانا کیالندر، ساکن موقت اتاق شماره هشت، کشیشی از کار بیکار شده است، اما درست در همین لحظه دو چیز در چنگ تاوست: پاکتی حاوی پنج هزار کرون و یک ایده محشر…

«اندرس قاتل و معنای هرآنچه هست» رمانی طنزآلود است که به اندازه دیگر رمان پرفروش یوناسون، «پیرمردی صدساله که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد»، مخاطبش را به خنده وامی‌دارد. این کتاب اثری است سرراست، خواندنی و مفرح که با تخیلی غنی و به شکل هوشمندانه‌ای ابلهانه، شخصیت‌های عجیب و دوست‌داشتنی‌اش را در ماجرای حماقتشان دنبال می‌کند. «اندرس ‌قاتل و معنای هرآنچه هست» یک ماجرای پرگره است که به ما یادآوری می‌کند هیچ‌وقت برای شروعی دوباره دیر نیست. هیچ‌وقت دیر نیست که بفهمیم در زندگی چه چیزی واقعاً اهمیت دارد.

این رمان ۳۹۲ صفحه‌ای با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۰ هزارتومان از سوی نشر چترنگ در بازار کتاب منتشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید