اردوغان: ارز و طلاهایی که زیر بالش خود دارید را بفروشید

  • سیاسی
  • شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۳۷
    کد خبر :343901

لیر ترکیه تنها دیروز بیست درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داد و هر دلار با ثبت رقم ۶.۶۴ لیر، به بالاترین سطح برابری تاریخ خود در برابر لیر رسید. لیر ترکیه بدترین هفته خود را از سال ۲۰۰۱ تاکنون تجربه کرده است.

رئیس جمهور ترکیه از شهروندان این کشور خواست برای حمایت از لیر، ارزهای در اختیار خود را فروخته و به لیر تبدیل کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از آسوشیتد پرس، رجب طیب اردوغان گفت: یورو، دلار و طلاهایی که زیر بالش خود نگه داشته‌اید را به لیر تبدیل کنید و به نزد بانک ها بسپارید. این یک مشکل داخلی و ملی است. لیر ترکیه تنها دیروز بیست درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داد و هر دلار با ثبت رقم ۶.۶۴ لیر، به بالاترین سطح برابری تاریخ خود در برابر لیر رسید. لیر ترکیه بدترین هفته خود را از سال ۲۰۰۱ تاکنون تجربه کرده است.

در تازه ترین دور تنش های ترکیه و آمریکا بر سر بازداشت یک کشیش آمریکایی، آمریکا بر واردات طیف وسیعی از کالاهای ترک تعرفه وضع کرده است. این کشیش آمریکایی در یک دادگاه ترک به اتهام جاسوسی به ۳۵ سال زندان محکوم شده است.

اردوغان این اقدامات آمریکا را اعلان جنگ اقتصادی علیه ترکیه خوانده است و از شهروندان این کشور برای پاسخ دادن به این اقدامات درخواست کمک کرده است. وی افزود: حمله امروز به ما شبیه تلاش برای کودتا است و از کشور می خواهم تولیدات خود را برای افزایش صادرات بالا ببرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید