فریبا وفی عنوان نویسنده سال را از موسسه‌ای آلمانی کسب کرد

    کد خبر :34377

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا وفی نویسنده ایرانی که به خاطر نوشتن رمان «طرلان» که چندی پیش توسط یوتا هیمل‌رایش به زبان آلمانی ترجمه و در این کشور منتشر شده بود، نامزد عنوان نویسنده سال ۲۰۱۷ از سوی موسسه «LITPPRM» در آلمان شده بود، با اعلام این موسسه به عنوان نویسنده سال انتخاب شد.

وی با کسب این عنوان و با انتخاب مردم، پرمخاطب‌ترین نویسنده غیرآلمانی به شمار می‌رود که در سال گذشته اثری از وی به زبان آلمانی و در کشورهای آلمانی زبان منتشر و توزیع شده است.

بنابر اعلام این بنیاد، جایزه فریبا وفی در پاییز سال جاری و در حین برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت به وی اهدا خواهد شد.

یادآوری می‌شود موسسه «LITPROM» در کشور آلمان که از سال ۱۹۸۰ تاسیس شده است نام وفی را در فهرست انتخاب ۱۰ نویسنده برتر خود در سال ۲۰۱۷ قرار داده است.

این بنیاد با حمایت موسسه نمایشگاه کتاب فرانکفورت و حمایت مالی دولت آلمان به صورت غیرتجاری و غیرانتفاعی و در قالب یک آژانس ادبی به فعالیت می‌پردازد و هر ساله بهترین نمونه‌های آثار ادبی منتشر شده در آفریقا، آسیا و امریکا لاتین را برای ترجمه به زبان آلمانی را انتخاب کنید، و برای ترویج آنها در آلمان، سوئیس و اتریش تلاش و می‌کوشد تا میان نویسندگان و ناشران کشورهای این مناطق با آلمانی‌زبانان در دنیا ارتباط برقرار کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید